Zeeman schokt Amsterdam Fashion Week

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top