Zeeman schokt Amsterdam Fashion Week | RetailDetail

Zeeman schokt Amsterdam Fashion Week

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.