Zeeman schokt Amsterdam Fashion Week

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Zeeman heeft het Nederlandse modewereldje dit weekend goed bij de lurven genomen. Tijdens Amsterdam International Fashion Week stapte de textielketen zowaar mee op de prestigieuze catwalk, zonder dat iemand het door had. Simpelweg om aan te tonen dat ‘er goed uitzien niet duur hoeft te zijn’.

 

Speciaal voor de gelegenheid creëerde Zeeman een nieuw prêt-à-portermerk, onder de naam Frank. Het merk werd met heel wat tamtam aangekondigd en zou op de catwalk van de Fashion Week voor het eerst het daglicht zien. De knappe communicatie verzweeg in alle talen elke band met de discount-moderetailer en wekte de verwachting een nieuwe luxedesignmerk te lanceren.

 

Ook tijdens het défilé kon Zeeman de schijn hoog houden. Pas aan het eind reveleerde Frank zijn geheim. Een geslaagde stunt, zo klinkt het eensluidend. Om er ook nog munt uit te slaan, biedt Zeeman de Frank-collectie te koop aan in zijn webshop.

 

{youtubejw}f1lJxbX04lE{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top