Zeeman strikt topontwerper

Textielsupermarkt Zeeman heeft een opmerkelijke overeenkomst gesloten met een topontwerper. Bas Kosters komt deze zomer met een collectie onder- en nachtmode die exclusief wordt gemaakt voor de Zeemanketen.

 

De collectie komt onder de naam Bas for Zeeman in gelimiteerde oplage vanaf september in de winkels te liggen. Tatoeages van zeelui spelen een belangrijke rol in de collectie, die is geïnspireerd op Amerikaanse sportkleding uit de jaren zeventig.

 

Kosters zelf is blij met de collectie. 'Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek', zegt hij in De Telegraaf.' Speciale ontwerpen van topdesigners zijn onder meer een succesnummer voor het Zweedse H&M.

Textielsupermarkt Zeeman heeft een opmerkelijke overeenkomst gesloten met een topontwerper. Bas Kosters komt deze zomer met een collectie onder- en nachtmode die exclusief wordt gemaakt voor de Zeemanketen.

 

De collectie komt onder de naam Bas for Zeeman in gelimiteerde oplage vanaf september in de winkels te liggen. Tatoeages van zeelui spelen een belangrijke rol in de collectie, die is geïnspireerd op Amerikaanse sportkleding uit de jaren zeventig.

 

Kosters zelf is blij met de collectie. 'Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek', zegt hij in De Telegraaf.' Speciale ontwerpen van topdesigners zijn onder meer een succesnummer voor het Zweedse H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top