Zeeman strikt topontwerper | RetailDetail

Zeeman strikt topontwerper

Textielsupermarkt Zeeman heeft een opmerkelijke overeenkomst gesloten met een topontwerper. Bas Kosters komt deze zomer met een collectie onder- en nachtmode die exclusief wordt gemaakt voor de Zeemanketen.

 

De collectie komt onder de naam Bas for Zeeman in gelimiteerde oplage vanaf september in de winkels te liggen. Tatoeages van zeelui spelen een belangrijke rol in de collectie, die is geïnspireerd op Amerikaanse sportkleding uit de jaren zeventig.

 

Kosters zelf is blij met de collectie. 'Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek', zegt hij in De Telegraaf.' Speciale ontwerpen van topdesigners zijn onder meer een succesnummer voor het Zweedse H&M.

Textielsupermarkt Zeeman heeft een opmerkelijke overeenkomst gesloten met een topontwerper. Bas Kosters komt deze zomer met een collectie onder- en nachtmode die exclusief wordt gemaakt voor de Zeemanketen.

 

De collectie komt onder de naam Bas for Zeeman in gelimiteerde oplage vanaf september in de winkels te liggen. Tatoeages van zeelui spelen een belangrijke rol in de collectie, die is geïnspireerd op Amerikaanse sportkleding uit de jaren zeventig.

 

Kosters zelf is blij met de collectie. 'Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek', zegt hij in De Telegraaf.' Speciale ontwerpen van topdesigners zijn onder meer een succesnummer voor het Zweedse H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).