RetailDetail People Congress 2021

RetailDetail People Congress 2021

25-02-2021 10:00 - 25-02-2021 13:00

Digital Only event

Meir 78

2000 Antwerpen

RetailDetail People Congress - 25/02/2021

 

Hoe verloopt de war for talent in de retailsector? Hoe begeleiden retailers hun medewerkers in de digitale versnelling? Hoe houden retailers de werknemersbetrokkenheid hoog in turbulente tijden? Dit RetailDetail congres brengt inspirerende cases uit de praktijk.

Gemodereerd door Koen Tengrootenhuysen.

 

Programma

 

  • 10:00 – 10u05: Verwelkoming

  • 10u05 – 10u40: Presentatie Carla Velghe (in het Nederlands)

  • 10u40 – 11u15: Presentatie Toon Bossuyt (in het Nederlands)

  • 11u15 – 11u25: pauze 

  • 11u25 – 12u00: Presentatie Kristel Muls

  • 12u00 – 12u35: Presentatie Koen Tengrootenhuysen
     

Sprekers
 

Carla Velghe - Country Director - Hema (in het Nederlands)
Lees het interview met Carla hier!

 

 

Koen Tengrootenhuysen - Director Real Estate & Development - Decathlon
Lees het interview met Koen hier!

Transformation from a pyramidal system into a flat network structure

Sinds de transformatie naar een vlakke netwerkorganisatie is Decathlon sneller en wendbaarder geworden – een grote troef tijdens de coronacrisis. In zelfsturende teams beslissen medewerkers zelf over projecten. En ook over hun salaris, weliswaar binnen duidelijke spelregels.

Waar het op neerkomt, is dat mensen samenwerken rond specifieke projecten, en dat projectleiders voor heel wat projecten zelf kunnen beslissen, zonder afhankelijk te zijn van superieuren. “We spreken van zelfsturende teams, op verschillende niveaus. De grote verdienste is dat je veel sneller kan schakelen, dat je wendbaarder bent, innovatiever en creatiever. Medewerkers kunnen zich bezighouden met wat ze graag doen, wat een grote motivator is. Je kan meer initiatieven nemen die een rechtstreeks gevolg hebben voor de eindklant. Daarvan worden collega’s én klanten gelukkiger.”

 

 

Toon Bossuyt - CEO - BOSS Paints (in het Nederlands)
Lees het interview met Toon hier!

People making the difference in digital shift

Tijdens de Corona-pandemie en de lockdown in april werden alle doe-het-zelf- en verfwinkels gesloten. Zonder alternatief achtergelaten, gingen consumenten over op digitale aankopen. Ook voor verf, een categorie met traditioneel lage digitalisering, namen de weborders toe. Toon Bossuyt legt uit hoe Colora de situatie in haar voordeel wist te veranderen door middel van betrokken medewerkers en een bedrijfsmodel gebaseerd op samenwerking tussen fabrikant en detailhandel.

 

 

Kristel Muls - Communications Dept. Director - McDonald's België
Lees het interview met Kristel hier!

 

Taal

 

  • Zowel presentaties als slides zijn in het Engels, tenzij anders aangegeven