The Future of Shopping

The Future of Shopping, een levend retaillaboratorium van 5.500m²

 

Van inspiratie naar impact met The Future Of Shopping

De opening van The Future Of Shopping, het unieke retaillab van RetailDetail in de Stadsfeestzaal in Antwerpen, nadert met rasse schreden. ’s Werelds eerste levende retaillaboratorium krijgt volop vorm op een totale oppervlakte van 5.500m² in het kloppende winkelhart van Antwerpen en ontvangt je graag vanaf april 2020. Maakt jouw bedrijf al deel uit van de toekomst?

 

Twee niveaus, één verhaal

The Future Of Shopping gaat verder waar retailhub stopte: als interactief platform voor innovatie-acceleratie, biedt het niet alleen inspiratie maar krijgen retailers en brands ook meteen en aan de praktijk getoetst inzicht in de impact op hun business, budget en tijd. Merken, retailers en toeleveranciers testen hun innovaties bovendien ‘live’ uit, met real-time feedback van echt winkelend publiek. 

Dat kan omdat The Future Of Shopping niet één maar twee complementaire verdiepingen telt: retailhub 2.0 – op de tweede verdieping – en Foster – op de eerste verdieping – zijn twee communicerende vaten, die zowel B2B en B2C laten kennismaken met de toekomst van het winkelen.

 

Retailhub 2.0 gaat verder

Op de tweede verdieping ontdekken professionals uit de retail- en FMCG-sector de volledig vernieuwde retailhub-showroom, waar ze via de Customer Journey de nieuwe consument en de retail van morgen leren kennen. Alle bezoeken gebeuren onder leiding van gespecialiseerde retailcoaches en op maat van het bedrijf. 

RetailDetail bouwt in de Stadsfeestzaal bovendien meer dan ooit een gemeenschap van gevestigde bedrijven en startups, die van elkaar leren en geïnspireerd worden, dankzij de aanwezigheid van kantoren, een co-workingruimte, een auditorium, een filmzaal en een eigen evenementlocatie. In RetailDetails nieuwe innovatiehub maak en ontdek je samen de toekomst van retail.

 

De speelplaats van de nieuwe retail

Op de eerste verdieping is het revolutionaire nieuwe shoppingcenter Foster te vinden, toegankelijk voor iedereen en klaar om consumenten onder te dompelen in de toekomst van het shoppen. In de unieke experience-omgeving met een foodwereld, een woonuniversum, fashion en veel meer, testen zowel jonge als gevestigde merken en retailers hun winkelconcepten van de toekomst. Nieuwe producten of op zoek naar een pop-upplek? Foster biedt de perfecte gelegenheid.

Technologiepartners verrijken de beleving nog verder en bewijzen in een demo-setting wat ze kunnen: slimme paskamers, gezichtsherkenning, je vindt het er allemaal ‘in real life’. De wisselwerking met retailhub 2.0 is bovendien gegarandeerd, want de data en inzichten van het levend testlab worden permanent gemeten en geanalyseerd zodat professionals meer dan ooit kunnen leren uit de praktijk.

The Future of Shopping wordt zo een buitengewone speelplaats voor zowel consumenten, handelaars als toeleveranciers. Of het nu gaat om technologische innovaties zoals artificiële intelligentie, virtuele realiteit, biometrie en mobiele betaaltoepassingen, of om gedurfde nieuwe producten en concepten, The Future of Shopping is voortaan dé plaats die innovatie een gezicht geeft.

 

De verhuur van de beschikbare winkelruimte en het aantrekken van business partners/toeleveranciers verloopt voorspoedig. Retailers en toeleveranciers die interesse hebben om de toekomst van het winkelen mee vorm te geven, kunnen contact opnemen met luka.snoeck@retaildetail.be.

Sluit je aan bij onze partners en maak net als hen deel uit van de toekomst van retail.