Food
De coronacrisis brengt marketing terug naar de essentie: merken worden weer bakens van vertrouwen, de consument staat meer dan ooit centraal. Marketingdirecteur Luc Suykens van Procter & Gamble ziet enorme mogelijkheden.
» Lees verder
Algemeen
Digitalisering heeft een grote impact op de samenwerking tussen retailers en hun leveranciers. Bij Amazon en andere e-commercespelers draait het niet langer alleen om category management, maar vooral om SKU management. Is jouw organisatie daar klaar voor?
Welke impact heeft COVID-19 op de strategische samenwerking tussen retailers en fabrikanten? Dat is één van de centrale vragen op het komende RetailDetail Trade & Shopper Marketing Congress, een livestream event dat plaatsvindt op 3 december.
Winnen op het verkooppunt, hoe doe je dat? Opnieuw brachten RetailDetail en LD&Co een honderdtal categoriemanagers, trademarketeers en shoppermarketingspecialisten samen voor een inspirerend congres. Enkele takeaways.
In samenwerking met expert Luc Desmedt (LD&Co) gaat RetailDetail in zijn jaarlijks Trade & Shopper Marketing Congress op 21 maart op zoek naar wat er vandaag zoal leeft bij de trade- en shoppermarketeers. Retailers en fabrikanten brengen hun visie op het vakgebied.
Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.
Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.