Mode
De coronacrisis deed de winst in de wereldwijde mode-industrie bijna integraal verdampen: McKinsey verwacht dit jaar een daling van liefst 93%. Wie wel wist te groeien, deed dat ofwel online ofwel dankzij Azië-Pacific. Ook in 2021 blijft digitaal koning.
» Lees verder
Algemeen
De coronapandemie heeft het koopgedrag ingrijpend veranderd: consumenten herbekijken hun winkelgewoonten en aankoopbeslissingen. Dat biedt kansen om nieuwe klanten aan te trekken. We trekken vijf conclusies uit een onderzoek van McKinsey.
Tenzij retailers nu écht inzetten op omnichannel en de rol van de winkel herdefiniëren, zullen ze niet klaar zijn voor de post-coronawereld. Adviesbureau McKinsey zet de meest cruciale overwegingen op een rij.
Gesloten winkels en onverkoopbare voorraden: de coronacrisis treft de moderetail ongemeen hard. Heel wat grote modeketens zullen omvallen in het komende anderhalf jaar. Nieuwe studies noemen ook al concrete namen... wie overleeft corona niet?
Food
Wat kunnen foodretailers doen om de coronacrisis het hoofd te bieden? Consultancybureau McKinsey geeft concrete tips, waaronder nieuwe opportuniteiten voor overnames straks in de nasleep van de crisis. We halen er de meest relevante tips voor u uit.
Wat te doen tegen de coronacrisis? Nu in Italië zelfs de meeste winkels sluiten, stijgt de vrees voor een economische recessie. Maar loopt het zo’n vaart en kunnen bedrijven zich wapenen? Bekijk hier de rapporten van McKinsey en Bain.
2019 wordt voor modespelers een jaar van ontwaken. Een nieuw rapport schetst de onzekere toekomst van de sector, die gedomineerd wordt door twintig ‘superwinnaars’, aangevoerd door Inditex, LVMH en Nike.