Heropening voor 9 Jumbo-filialen

16 januari 2017 in Food

In de maanden januari en februari worden negen winkels van supermarktketen Jumbo heropend. Het gaat daarbij over verbouwde winkels of vestigingen die naar een nieuwe locatie verhuisd zijn.

Brillenmaker Luxottica gaat samen met lenzenmaker Essilor

16 januari 2017 in Algemeen

De Italiaanse brillenmaker Luxottica, bekend van merken als Ray-Ban en Oakley, gaat samen met de Franse lenzenmaker Essilor. Samen hebben beide bedrijven een marktwaarde van bijna vijftig miljard euro.

Alle plastic bij Unilever wordt duurzaam

16 januari 2017 in Algemeen

Unilever heeft afgelopen weekend het nieuws naar buiten gebracht dat het tegen 2025 al zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar wil maken. Unilever beloofde eerder al om het gebruik van plastic sterk terug te dringen.

Reorganisatie bij Wereldhave

13 januari 2017 in Vastgoed

Vastgoedbedrijf Wereldhave heeft vandaag een reorganisatie aangekondigd in Nederland om de kosten te verlagen en de efficiëntie te verbeteren. Bij de presentatie van de jaarcijfers, op 3 februari, komt er meer duidelijkheid over de reorganisatie.

Luxeconcern Richemont groeit in derde kwartaal

12 januari 2017 in Algemeen

In het derde kwartaal boekte de Zwitserse luxegroep Richemont een omzet van 3,09 miljard euro, goed voor een groei van 6% ten opzichte van een jaar eerder. De groep wist daarmee de verwachtingen van analisten te overtreffen.

Asos groeit sterk in buitenland

12 januari 2017 in Mode

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

Omzet Primark stijgt dankzij groei verkoopruimte

12 januari 2017 in Mode

De omzet van Primark is het voorbije kwartaal met 11% gestegen bij constante wisselkoersen, bij actuele wisselkoersen was dat zelfs +22%. Vooral de groeiende winkeloppervlakte stuwde de omzet omhoog.

AO.com groeit met kwart in Europa

12 januari 2017 in Elektronica

De Britse online elektronicawinkel AO is in het derde kwartaal met 28,4% gegroeid in Europa. Daarmee doet de Europese markt het nog beter dan de thuismarkt, waar een groei van 10,3% was.

Aantal leegstaande panden daalt

12 januari 2017 in Vastgoed

Het aantal leegstaande panden in Nederland is in 2016 gedaald, maar omdat een aantal grote panden kwamen leeg te staan (denk aan de winkels van V&D) steeg de leegstand op basis van oppervlakte wel.

Hudson’s Bay op weg naar Eindhoven

12 januari 2017 in Algemeen

De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent waarschijnlijk een Eindhovense vestiging in het voormalige pand van het failliete V&D: volgens sommige bronnen zijn de huurcontracten al getekend.

Food

Heropening voor 9 Jumbo-filialen

In de maanden januari en februari worden negen winkels van supermarktketen Jumbo heropend. Het gaat daarbij over verbouwde winkels of vestigingen die naar een nieuwe locatie verhuisd zijn.

  • Flinke groei voor thuisbezorger Takeaway.com

    Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en Pizza.be, heeft er een prima vierde kwartaal opzitten: het bedrijf bezorgde in die periode de helft meer kant en klare maaltijden dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

  • Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

    Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

  • Vomar staakt test online bezorgen in Almere

    Vomar staakte in Almere afgelopen weekend een test met het bezorgen van online bestelde boodschappen. Almere was pas de tweede stad waar de keten online bestellingen thuis bezorgde.

lees verder

Mode

Asos groeit sterk in buitenland

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

  • Omzet Primark stijgt dankzij groei verkoopruimte

    De omzet van Primark is het voorbije kwartaal met 11% gestegen bij constante wisselkoersen, bij actuele wisselkoersen was dat zelfs +22%. Vooral de groeiende winkeloppervlakte stuwde de omzet omhoog.

  • Nieuwe CEO voor Filippa K

    Het Zweedse kledingmerk Filippa K heeft met Kristofer Tonström een nieuwe CEO aangesteld, terwijl Simon Griffiths aan de slag gaat als voorzitter van de raad van bestuur.

  • Omzetdaling en verlies voor Coolcat en America Today

    Uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag van 2015 blijkt dat kledingketen Coolcat en zusterbedrijf America Today de omzet in dat jaar flink zagen teruglopen. Bij Coolcat was er zelfs sprake van een daling van meer dan 10%.

lees verder
Back to top