RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

icon
Elektro20 oktober, 2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Synergie voor op schema

In Frankrijk en Zwitserland groeide de omzet met 6,4%, net als op het Iberische schiereiland. In de Benelux was de groei kleiner met 3,2%. Op vergelijkbare basis ging de vergelijkbare omzet van de volledige groep er met 5,8% op vooruit. “De sterke prestatie voor dit kwartaal toont aan dat de groep de kwaliteiten heeft om te voldoen aan de noden van de klant”, zegt CEO Enrique Martinez.

 

Daarnaast wil Fnac Darty tegen het einde van het jaar minstens 60% bespaard hebben van de beoogde 130 miljoen euro die de groep tegen het einde van 2018 wil besparen door middel van synergiën na de overname van Darty door Fnac. Eerder ging het bedrijf uit van slechts 50% van dat bedrag tegen het einde van het jaar.

 

In België ging de omzet er het voorbije kwartaal op vooruit dankzij sterke verkoop van witgoed en telefonie. In Nederland blijft de markt moeilijk en is Fnac Darty vooral bezig met het uitrollen van een transformatieplan. Ook online zette Fnac Darty stappen vooruit, zowel bij de eigen websites als op online marktplaatsen. Daarnaast blijft de groep verder uitbreiden: het vorige kwartaal werden er zestien nieuwe winkels geopend, waarvan veertien in franchise. In totaal heeft Fnacy Darty 703 vestigingen, waarvan 189 in franchise.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro29 augustus, 2025
    Vincent Nolf (ex-Casa en Makro) wordt CEO van verlieslatend Krëfel

    Krëfel heeft een nieuwe topman: Vincent Nolf, de voormalige CEO van de failliete winkelketens Makro en Casa, moet proberen de verlieslatende elektroketen uit het slop halen.

  • icon
    Elektro26 augustus, 2025
    Tweedehands smartphones vaak niet zo voordelig als voorgesteld

    De helft van de webshops die tweedehands smartphones verkopen, speelt met misleidende kortingen. Daardoor lijkt het prijsvoordeel groter dan het is. In werkelijkheid besparen klanten gemiddeld 22% met een opgeknapt toestel.

  • icon
    Elektro25 augustus, 2025
    Bol breidt aanbod ‘refurbished’ elektronica verder uit

    Bol heeft het aantal productcategorieën voor tweedehands elektro-artikelen meer dan verdubbeld. In de toekomst wil de retailer het assortiment verder blijven opschalen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN