RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kjell Bries
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Eerste European Retail Day focust op groei en concurrentievermogen

icon
Algemeen24 oktober, 2017

Hoe kan de Europese retailsector haar concurrentiepositie en toekomstige groei veiligstellen in tijden van ingrijpende verandering? Dat bespreken experts, topretailers en beleidsmakers op de eerste European Retail Day in Brussel.

Belang van innovatie

Op 30 november verzamelen beleidsmakers, industrieleiders en prominente experts in Brussel om te bespreken hoe de Europese detailhandel – zowel food als non-food – kan reageren op de drastische marktverschuivingen en technologische veranderingen die momenteel plaatsvinden. Hoe kan de detailhandel bijdragen aan het digitale eenheidsmarktproject van Europa? Welke toekomstige stappen en innovaties zijn nodig om groei en concurrentievermogen te waarborgen? Welke impact hebben nationale regels en EU-beleid op het economische potentieel van de retail? Hoe veranderen de digitale trends, het nieuwe klantengedrag en de circulaire economie de toekomst van de detailhandel?

 

De thema’s liggen voor de hand: de retailsector ondergaat immers belangrijke transformaties. Gedreven door technologie en internet, verandert het consumentengedrag ingrijpend. Hoe retailers reageren op deze fundamentele verschuivingen, vormt de sleutel tot het toekomstige succes van de sector. Daarom is innovatie van vitaal belang. Terwijl technologie en digitalisering veel uitdagingen opleveren, kunnen ze voor retailers ook een troef zijn, die van winkelen een opwindende ervaring maakt voor consumenten. Ook duurzaamheid en logistiek zijn thema’s die de vertrouwensrelatie met consumenten kan versterken en waar de retailsector een tastbare positieve sociale impact kan hebben.

 

Topsprekers

De eerste Europese Retail Day is een gezamenlijk initiatief van EuroCommerce, Euro Coop, European Retail Round Table en Independent Retail Europe. Het evenement wordt georganiseerd door Forum Europe.

 

Onder de sprekers zien we verschillende vertegenwoordigers van de Europese commissie en het Europees parlement. Daaronder ook Jyrki Katainen, vicepresident voor tewerkstelling, groei, investeringen en competitiviteit bij de Europese Commissie. Verder zijn er tal van hooggeplaatste retailers: daaronder Veronika Pountcheva (global director corporate responsibility en senior vice president van Metro AG), Kerstin Lindvall (chief corporate responsibility officer van ICA Gruppen), Hans Carpels (voorzitter van Euronics International), Frans Muller (Ahold Delhaize, maar ook voorzitter van de European Retail Round Table), Kenneth Bengtsson (voorzitter van EuroCommerce), Massimo Bongiovanni (voorzitter van Euro Coop) en Ralf Gerking (voorzitter van Independent Retail Europe).

 

Kortom, een onmisbaar event voor wie op de hoogte wil blijven van het Europese retailbeleid. Meer informatie over het programma en de praktische details vind je hier. 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Italië geeft Apple boete van 100 miljoen euro wegens machtsmisbruik

    De Italiaanse mededingingsautoriteit AGCM heeft Apple een boete van 98,6 miljoen euro opgelegd wegens misbruik van zijn dominante positie op de markt voor mobiele apps.

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Galeries Lafayette wil af van BHV Marais

    Galeries Lafayette is exclusieve gesprekken gestart met “een Anglo-Amerikaanse investeerder” om BHV Marais te verkopen, mogelijk al in januari. Het nieuws doorkruist de plannen van de burgemeester van Parijs, die met partners een overname en herontwikkeling tot gemengd project had voorbereid. SGM blijft het warenhuis uitbaten.

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Dit waren de beste RetailDetail-interviews van 2025

    Ook afgelopen jaar sprak RetailDetail met een hele reeks straffe “industry leaders” uit binnen- en buitenland. We blikken terug op 2025 in tien toonaangevende retailgesprekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN