RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Verwachtingen rond iPhone X teruggeschroefd

icon
Elektro26 december, 2017

Analisten hebben hun verwachtingen rond de iPhone X voor het komende kwartaal verlaagd. Naar verwachting zullen er slechts 25 miljoen toestellen besteld worden, terwijl er in het huidige kwartaal 30 miljoen horen te worden verkocht.

 

Hoge prijs, weinig innovatie

De lage verkoopcijfers zijn een stevige tik voor Apple, dat met onder andere een stevige marketingcampagne sterk had ingezet op het succes van de iPhone X. Consumenten lopen echter niet helemaal storm voor de nieuwe iPhone, die sinds 3 november te koop is, vanwege een te hoge prijs en een gebrek aan innovatie. Het heeft ook steeds meer te kampen met de concurrentie van andere merken, zoals Samsung en Huawei.

 

Niet enkel de analisten, maar ook Apple zelf heeft volgens enkele bronnen de verwachtingen stevig teruggeschroefd. Dat schrijft Bloomberg. Waar het eerder uitging van 50 miljoen toestellen in het eerste kwartaal van 2018, zouden dat er nu nog maar 30 miljoen worden.

 

Om de kerst nog wat minder vrolijk te maken, krijgt Apple daarbovenop te maken met ontevreden klanten. Zo wil een aantal Amerikaanse consumenten het bedrijf voor de rechter slepen, omdat de techreus hun toestellen bewust trager had gemaakt. Volgens Apple was dat om de batterijduur te verlengen, maar critici zeggen dat het klanten zo sneller in de richting van een nieuw toestel wil duwen.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro24 juli, 2025
    MediaMarkt bevestigt “vergevorderde” overnamegesprekken met JD.com

    Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt Saturn, bevestigt dat er “vergevorderde onderhandelingen” gaande zijn met JD.com. Geruchten over de interesse van de Chinese onlinehandelaar in een overname lopen al een tijdje.

  • icon
    Elektro24 juli, 2025
    Fnac Darty dringt verlies terug met e-commerce en abonnementen

    Fnac Darty schrijft nog steeds rode cijfers, maar is toch blij met een "zeer dynamisch" tweede kwartaal en verbeterende marges. De nieuwe focus op e-commerce en circulariteit legt de elektronicagroep geen windeieren.

  • icon
    Elektro18 juli, 2025
    Fnac veroordeeld voor samenwerking met louche verzekeraar

    De Franse winkelketen Fnac is veroordeeld voor haar rol in de SFAM-zaak, waarbij consumenten het slachtoffer werden van bedrieglijke verzekeringspraktijken. De keten wordt immers medeverantwoordelijk geacht.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN