RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Samsung mikt op recordwinst in vierde kwartaal

icon
Elektro9 januari, 2018

Het Koreaanse technologiebedrijf Samsung heeft in voorlopige kwartaalresultaten aangegeven dat het uitgaat van een recordwinst voor het vierde kwartaal van 2017. Toch lijkt het niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen.

 

Gematigde verwachtingen voor 2018

Samsung verwacht voor het vierde kwartaal een winst van meer dan 15,1 biljoen won (12 miljard euro), een nieuw record voor het bedrijf en bijna twee derde meer dan een jaar eerder. Daarmee bleef het wel onder de verwachtingen van de beursanalisten, die mikten op een winst van 15,9 biljoen won (12,5 miljard euro). Ook de omzet blijft bij 66 biljoen won (51,7 miljard euro) net onder de verwachtingen.

 

De recordwinst bij Samsung is grotendeels toe te wijzen aan de hogere prijzen van computerchips. Dat het bedrijf er toch niet in slaagde om de verwachtingen te vervullen heeft te maken met de sterke positie van de Zuid-Koreaanse won en eenmalige bonussen die werden uitbetaald.

 

Voor 2018 zijn de verwachtingen voorlopig gematigd: analisten voorspellen een terugval van de prijzen van computerchips en er er heerst ook heel wat onzekerheid over de smartphonedivisie van Samsung, die te maken krijgt met steeds meer concurrentie uit China. Chinese merken beginnen immers steeds meer voet aan de grond te krijgen op Aziatische en Europese markten.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro25 augustus, 2025
    Bol breidt aanbod ‘refurbished’ elektronica verder uit

    Bol heeft het aantal productcategorieën voor tweedehands elektro-artikelen meer dan verdubbeld. In de toekomst wil de retailer het assortiment verder blijven opschalen.

  • icon
    Elektro12 augustus, 2025
    Marktplaats is groeimotor voor MediaMarkt-eigenaar Ceconomy

    Belangrijke strategische groeipijlers als diensten, retailmedia en de marktplaats helpen Ceconomy aan sterke cijfers in de aanloop naar de overname door het Chinese e-commercebedrijf JD.com.

  • icon
    Elektro7 augustus, 2025
    Coolblue versnelt Duitse expansie na eerdere vertraging

    Coolblue houdt de voet op het gaspedaal in Duitsland: binnen vier jaar wil de Nederlandse elektroretailer het hele land kunnen bedienen. De regio’s Stuttgart, Berlijn en München zijn de volgende doelwitten. Dit najaar openen nog twee winkels.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN