RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Peek & Cloppenburg wil inzetten op premium

icon
Mode9 januari, 2018

In 2018 wil warenhuisketen Peek & Cloppenburg weer groeien. Hoewel de omzet in thuisland Duitsland stagneert, is het de bedoeling om de gemiddelde klantomzet te verhogen en meer in te zetten op premiummerken.

 

Omzet moet weer stijgen in 2018

Online platformen als Amazon en Zalando veranderen de modesector zo snel dat het steeds moeilijker wordt om de verwachtingen bij te houden, vertelt John Cloppenburg, medebedrijfsleider van de warenhuisgroep P&C Düsseldorf en zoon van topman Harro Uwe, aan het Duitse Handelsblatt. Twee keer per maand staat Cloppenburg zelf in de winkel in Düsseldorf om te weten te komen wat klanten nu precies zoeken en verwachten bij P&C. Hij is behalve het hoofd inkoop en premiummerken ook het gezicht van de familieonderneming. 

 

In Duitsland stagneert de warenhuisketen, geeft Cloppenburg toe, maar hij is ervan overtuigd dat de omzet in 2018 weer zal stijgen. De Duitse modegroep bestaat sinds 1911 uit twee verschillende entiteiten: Peek & Cloppenburg Düsseldorf en Peek & Cloppenburg Hamburg. De buitenlandse vestigingen, waaronder de Nederlandse en Belgische, vallen onder Peek & Cloppenburg Düsseldorf. De jaaromzet van P&C Düsseldorf bedraagt zo’n 1,5 miljard euro in Duitsland, het buitenland voegt daar nog 650 miljoen euro aan toe. 

 

Designercorners en shop-in-shops voor huismerk

“Het wordt belangrijk om de gemiddelde omzet per klant te verhogen”, zegt Cloppenburg. Dat wil hij doen door onder andere meer premiummerken te verkopen: zo is hij in gesprek met Furla en Kate Spade om het handtassenassortiment uit te breiden. Voor mannen werd recent nog een nieuwe designercorner toegevoegd, met merken zoals Marni en handgemaakte hemden uit Napels. Wellicht komen er bovendien meer schoenen in het assortiment.

 

Huismerken zijn nochtans goed voor een derde van de omzet bij P&C, en daar ziet Cloppenburg ook nog steeds groeipotentieel: “In elk van onze winkels openen we shop-in-shops van ons sterk ontwikkelde huismerk Jake’s”.

 

Ook online wil Cloppenburg de beleving verbeteren: “We hebben het potentieel van het internet aanvankelijk onderschat”, klinkt het, maar ondertussen is de webverkoop toch al goed voor bijna acht procent van de totale omzet op de Duitse thuismarkt. Onlangs heeft de modeketen als inhaalbeweging nog 100 miljoen euro in haar IT-infrastructuur geïnvesteerd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN