RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ondanks tegenvallende verkoop recordwinst voor Apple

icon
Elektro2 februari, 2018

Apple heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar, dat eindigde op 30 december 2017, zijn records qua omzet en winst weten te breken. Toch zijn er ongunstige signalen, want de verkoop van de iPhone bleef onder de verwachtingen.

 

Procent minder iPhones verkocht

Het Amerikaanse technologiebedrijf haalde in het voorbije kwartaal een omzet van 88,3 miljard dollar (71 miljard euro), netto bleef daar nog 20,1 miljard dollar (16 miljard euro) winst van over. In beide gevallen wist Apple de verwachtingen van analisten te overtreffen en is er sprake van recordcijfers.

 

Apple verkocht in het voorbije kwartaal wel ‘slechts’ 77,3 miljoen iPhones, 1% minder dan een jaar eerder en bovendien onder de verwachtingen van 80,2 miljoen verkochte telefoons. De gemiddelde prijs lag wel hoger dan verwacht, wat doet vermoeden dat de nieuwe iPhone X goed verkocht en dat het vooral de goedkopere modellen zijn die onder de maat presteerden. “We zijn verheugd om het beste kwartaal in de geschiedenis van Apple te kunnen rapporteren”, zegt CEO Tim Cook dan ook. “De iPhone X overtrof onze verwachtingen en is ons bestverkopende product sinds de lancering in november.”

 

Voor het huidige kwartaal verwacht Apple een omzet tussen 60 en 62 miljard dollar (48 tot 50 miljard euro) en een brutomarge tussen 38 en 38,5%. Analisten mikten eerder op een omzet rond 66 miljard dollar (53 miljard euro) voor het lopende kwartaal. Apple zal dus waarschijnlijk opnieuw onder de (te hoge) verwachtingen blijven.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro29 augustus, 2025
    Vincent Nolf (ex-Casa en Makro) wordt CEO van verlieslatend Krëfel

    Krëfel heeft een nieuwe topman: Vincent Nolf, de voormalige CEO van de failliete winkelketens Makro en Casa, moet proberen de verlieslatende elektroketen uit het slop halen.

  • icon
    Elektro26 augustus, 2025
    Tweedehands smartphones vaak niet zo voordelig als voorgesteld

    De helft van de webshops die tweedehands smartphones verkopen, speelt met misleidende kortingen. Daardoor lijkt het prijsvoordeel groter dan het is. In werkelijkheid besparen klanten gemiddeld 22% met een opgeknapt toestel.

  • icon
    Elektro25 augustus, 2025
    Bol breidt aanbod ‘refurbished’ elektronica verder uit

    Bol heeft het aantal productcategorieën voor tweedehands elektro-artikelen meer dan verdubbeld. In de toekomst wil de retailer het assortiment verder blijven opschalen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN