RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ceconomy vindt vooral online groei

icon
Elektro9 februari, 2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een kleine omzetstijging weten te behalen dankzij een sterkere online verkoop. Zoals verwacht viel de winst wel terug.

 

Lagere winst

De omzet van Ceconomy kwam in het eerste kwartaal uit op 6,9 miljard euro. Op gerapporteerde basis is dat een groei van 0,6%, op vergelijkbare basis een met 1,3%. De online omzet steeg met 12% naar 814 miljoen euro, bij Media Markt en Saturn groeide de online verkoop zelfs met 22%. Ceconomy haalt nu 11,7% van zijn omzet uit de online verkoop, tegenover 10,5% een jaar eerder. Het doel van Ceconomy is om dat aandeel op te drijven naar minstens 15%.

 

Zoals verwacht vielen de winstcijfers wel terug, aangezien Ceconomy eind januari al een winstwaarschuwing had uitgestuurd. In het vorige boekjaar was er nog sprake van een EBIT van 308 miljoen euro, maar voor het eerste kwartaal van het boekjaar 2017/2018 was dat slechts 258 miljoen euro. “Het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar was er eentje met gemengde gevoelens”, zegt CEO Pieter Haas. “Langs de ene kant was Black Friday de sterke verkoopdag in de geschiedenis van MediaMarktSaturn. Aan de andere kant waren de resultaten rond Kerstmis en in de rest van december niet zo sterk als verwacht.”

 

Om die tegenvaller goed te maken wil Haas de komende kwartalen sneller in de kosten snijden. “We zijn nog altijd overtuigd dat we onze doelen kunnen halen voor het hele jaar”, aldus Haas.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro29 augustus, 2025
    Vincent Nolf (ex-Casa en Makro) wordt CEO van verlieslatend Krëfel

    Krëfel heeft een nieuwe topman: Vincent Nolf, de voormalige CEO van de failliete winkelketens Makro en Casa, moet proberen de verlieslatende elektroketen uit het slop halen.

  • icon
    Elektro26 augustus, 2025
    Tweedehands smartphones vaak niet zo voordelig als voorgesteld

    De helft van de webshops die tweedehands smartphones verkopen, speelt met misleidende kortingen. Daardoor lijkt het prijsvoordeel groter dan het is. In werkelijkheid besparen klanten gemiddeld 22% met een opgeknapt toestel.

  • icon
    Elektro25 augustus, 2025
    Bol breidt aanbod ‘refurbished’ elektronica verder uit

    Bol heeft het aantal productcategorieën voor tweedehands elektro-artikelen meer dan verdubbeld. In de toekomst wil de retailer het assortiment verder blijven opschalen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
  • icon
    Vrije tijd14 augustus, 2025
    Herlancering Game Mania opnieuw uitgesteld
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN