RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon en Monoprix gaan samenwerken

icon
Food27 maart, 2018

Amazon maakt in Frankrijk een grote stap voorwaarts dankzij een nieuwe samenwerking met het Franse Monoprix. Een groot assortiment van de keten zal binnenkort beschikbaar worden voor abonnees van Amazon Prime Now.

 

Grote stap

Volgens de nieuwe overeenkomst krijgt Monoprix bij Amazon Frankrijk een eigen portaal, waar abonnees van Prime Now hun aankopen kunnen doen. Die worden dan binnen twee uur gratis aan de deur geleverd. Voor levering binnen het uur geldt een meerkost van 5,90 euro.

 

Het aanbod van Monoprix bij Amazon zal tussen 5.000 en 10.000 producten bevatten en zal (voorlopig) enkel beschikbaar zijn in Parijs. De prijzen worden vastgesteld door Monoprix en de bestellingen worden ook voorbereid in de eigen winkels. Amazon handelt vervolgens de levering af. De nieuwe service moet ergens in de tweede helft van het jaar van start gaan.

 

Voor Amazon betekent de samenwerking een grote stap in Frankrijk. Het was immers al langer op zoek naar een manier om op een voordelige manier een groot assortiment voeding aan te bieden aan zijn klanten. In Spanje heeft het op dat vlak een samenwerking met Dia en in het Verenigd Koninkrijk met Morrisons.

 

Monoprix wil met de samenwerking dan weer het aantal mogelijke leveropties uitbreiden. Het Franse bedrijf zette in 2013 trouwens al de eerste voorzichtige stappen op Amazon, toen het de webshop gebruikte als uitstalraam voor het eigen kledingaanbod.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food3 juni, 2025
    Bel geeft plantaardig kaasmerk Nurishh op

    Op het vlak van plantaardige ambities lijkt de Franse zuivelgroep Bel een strategische bocht te nemen: het plantaardige kaasalternatief Nurishh verdwijnt onverwacht van de markt, de fabriek gaat dicht.

  • icon
    Food3 juni, 2025
    Forse kartelboete voor Delivery Hero en Glovo

    De Europese Commissie heeft bezorgdiensten Delivery Hero en Glovo een kartelboete van 329 miljoen euro opgelegd omdat ze onderlinge afspraken maakten terwijl ze nog concurrenten waren.

  • icon
    Food2 juni, 2025
    Alexandre Bompard: “Overnamegeruchten wijzen op aantrekkelijkheid van Carrefour”

    De CEO van Carrefour wil niet reageren op de recente geruchten over toenaderingsgesprekken met Ahold Delhaize, maar ziet in de belangstelling een positief signaal: “Het laat zien hoe aantrekkelijk ons bedrijf is voor een groot aantal spelers.”

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN