RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

icon
Algemeen22 mei, 2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

 

Beleggingstermijn loopt in 2019 af

De Nederlandse discountketen Action is voor 80 procent in handen van het Britse investeerdersgroep 3i, maar een deel daarvan – 35 procent om precies te zijn – valt onder het private fonds Eurofund V. Dat fonds werkt met kapitaal van privébeleggers en wordt in hun opdracht beheerd door 3i Group.

In 2019 loopt de termijn waarvoor de beleggers van het fonds op de Action-aandelen hadden ingetekend echter af en het lijkt erop dat de privé-investeerders nu eieren voor hun geld kiezen: ze tonen tot nu toe geen interesse om de beleggingstermijn te verlengen, wel om het rendement op te strijken.

3i-voorzitter Simon Borrows had daarom in een presentatie aan financieel analisten geopperd dat de investeerders op zoek zou gaan naar nieuwe investeerders voor het minderheidsbelang van 35 procent. Een deel van Action zou met andere woorden te koop komen te staan.

 

3i wil positie binnen Action houden

Toch niet, klinkt het nu. De Britse investeerdersgroep wil zijn positie binnen Action niet verzwakken en zijn participatie in de discountketen dus volledig behouden, met of zonder Eurofund V. “3i wil referentieaandeelhouder van Action blijven op dezelfde manier als het dat was sinds de overname van Action in 2011”, vertelt woordvoerder Kathryn van der Kroft aan De Tijd.

Het is wel “mogelijk dat er in 2019 een herstructurering komt van het belang dat Eurofund V heeft in Action”, geeft Van der Kroft te kennen. Wellicht wordt er dus ofwel een nieuw fonds opgericht, ofwel lijft 3i de heikele 35 procent helemaal zelf in, net zoals de overige 45 procent die de beursgenoteerde investeringsgroep al in portefeuille heeft.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen5 juni, 2025
    Forse winstgroei voor De Bijenkorf

    In een uitdagende markt wist luxewarenhuisketen De Bijenkorf toch een omzet- en winststijging te realiseren: een sterke focus op service leidde tot een hogere conversie, terwijl de kosten daalden.

  • icon
    Algemeen4 juni, 2025
    Amerikaanse shoppers laten Temu vallen

    De handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China blijft wegen op e-commerceplatform Temu: het aantal dagelijkse gebruikers daalde fors in mei als gevolg van het schrappen van de vrijstelling voor goedkope pakjes.

  • icon
    Algemeen3 juni, 2025
    Blokker maakt comeback met oud logo en 37 nieuwe winkels

    Bij Blokker “bloeit wat moois”: de Nederlandse huishoudketen wil nog dit jaar 37 winkels openen. Ook het directieteam is gevormd: de doorstart onder Roland Palmer krijgt zo concreter vorm.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN