RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

icon
m-Tail24 mei, 2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Strategisch partnership

Drie jaar geleden was LVMH, samen met o.a. venture capitalists Accel en Balderton, een van de partners in de eerste kapitaalronde van Lyst. Nu pompen de Fransen opnieuw flink wat geld in Lyst: een concreet bedrag is niet bevestigd, maar volgens welingelichte bronnen zou het modeplatform nog eens minstens 50 miljoen pond (zo’n 57 miljoen euro) opgehaald hebben, waarvan 90% afkomstig van LVMH.

 

Dat het Franse luxeconcern een voortrekkersrol heeft gespeeld bij de financiering, wordt alvast bevestigd door het feit dat Ian Rogers, chief digital officer van LVMH, toetreedt tot de raad van bestuur van Lyst.

 

Luxewebshop Lyst.com is een soort van gigantische zoekmachine die het ‘betere’ modeaanbod van duizenden merken, department stores en boetieks onder één virtueel dak ‘aggregeert’. Het platform bracht naar eigen zeggen in de periode maart 2017-maart 2018 voor zo’n 325 miljoen dollar aan kleding (Gross Merchandise Value) aan de man en vrouw. Lyst vraagt voor zijn diensten een commissie, goed voor zo’n 21 miljoen dollar netto in dezelfde periode.

 

Internationale expansie

Met het verse kapitaal én de strategische inbreng van bevoorrechte partner LVMH wil het Londense bedrijf zijn internationale expansie versnellen. Momenteel haalt Lyst 60% van de inkomsten uit de VS, 30% uit Europa en 10% uit Azië. Tot voor kort met een exclusief Engelstalige site.

 

Recent kreeg Lyst er ook een Franstalig broertje bij, en heel binnenkort volgt ook een Spaans- en Duitstalige site. “Het gaat dan niet enkel om de taal maar ook om een geglobaliseerde ervaring die aansluit bij de lokale marktdynamiek, want een Franse klant is nu eenmaal anders dan een Britse of een Amerikaanse consument”, zegt medeoprichter Chris Morton bij de collega’s van Business of Fashion.

 

Op die manier willen Lyst en LVMH meer dan een graantje meepikken van de luxe e-commerce. Die vertegenwoordigt momenteel 9% van de totale luxemarkt maar zou tegen 2025 al goed zijn voor een vijfde van de markt, zo becijferde Bain & Company. Lyst mikt naar eigen zeggen dit jaar op een Gross Merchandise Value van een half miljard dollar.

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN