RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Versace en Michael Kors zetten 2019 samen in op Capri

icon
Mode2 januari, 2019

De overname van het Italiaanse modehuis Versace door Michael Kors is afgerond: voortaan gaan de luxehuizen samen verder als Capri Holdings.

 

Formatie van drie rotsen

De in september bekendgemaakte overname van Versace door de Amerikaanse modegroep, bekend van de merken Michael Kors en Jimmy Choo, is vandaag helemaal afgerond. De naam Capri Holdings, geïnspireerd door “het fabelachtige eiland”, is niet toevallig gekozen: de plek stond lang bekend als een iconische, glamoureuze en luxueuze bestemming, legt John Idol, voorzitter en CEO van het nieuwe bedrijf, uit. 

 

Ook het feit dat het eiland bestaat uit een formatie van drie rotsen van meer dan 200 miljoen jaar oud is symbolisch en moet verwijzen naar “de tijdloze erfenis en het sterke fundament die aan de grondslag liggen van de drie merken”, die alle drie geleid werden door – en vernoemd zijn naar – hun oprichters.

 

Versace naar 300 nieuwe winkels

Michael Kors Holdings legde zowat 1,8 miljard euro op tafel voor Versace en wil het merk nu nieuw leven inblazen: de Amerikanen rekenen erop de omzet boven de twee miljard dollar (1,7 miljard euro) te kunnen liften. Ook moeten er een honderdtal nieuwe winkels de deuren openen. Vooral in Azië ziet de groep nog groeimogelijkheden voor Versace. 

 

Op lange termijn ziet Capri zelfs ruimte voor nog 200 tot 300 extra Versace-winkels. Het is daarbij de bedoeling dat het Italiaanse modehuis meer gaat inzetten op schoenen en accessoires: in plaats van de huidige 35% moet 60% van de omzet uit die categorieën gaan komen.

 

Donatella Versace blijft aan als creatief directeur van het merk dat ze ruim twintig jaar geleden overnam van haar overleden broer Gianni. Jonathan Akeroyd blijft ook aan boord als CEO van het merk.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode15 december, 2025
    Twinset benoemt Gabriele Maggio tot nieuwe CEO

    Gabriele Maggio wordt de nieuwe CEO van Twinset. Zijn benoeming volgt op de overname in juni, toen Borletti Group en Quadrivio & Pambianco het merk gezamenlijk in handen namen. Samen willen ze de aanwezigheid van het merk in Europa versterken.

  • icon
    Mode15 december, 2025
    Santiago Cucci en Michaël Benabou mogen (deel van) IKKS overnemen

    De rechtbank voor economische zaken in Parijs kiest voor het bod van Santiago Cucci en Michaël Benabou om IKKS over te nemen. De beslissing maakt een einde aan maanden van onzekerheid voor het modehuis in gerechtelijke reorganisatie. Het winnende plan behoudt 219 verkooppunten in Frankrijk en 546 banen, met focus...

  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN