RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

SuitSupply tankt voor tientallen miljoenen groeikapitaal bij

icon
Mode14 februari, 2019

De Nederlandse maatpakkenketen SuitSupply krijgt van NPM Capital tientallen miljoenen euro’s extra om de expansie in onder meer China te versnellen.

 

Bijna 300 miljoen euro omzet

NPM Capital investeert sinds november 2017 in SuitSupply en pompt nu “nog eens tientallen miljoenen euro’s” in het bedrijf. “Wij hebben in NPM een investeerder gevonden die oog heeft voor de groeikansen van ons winkelbedrijf”, bevestigt oprichter en CEO Fokke de Jong de investering in de Nederlandse zakenkrant FD. Om welk bedrag het precies gaat, zegt hij er niet bij.

 

Die “groeikansen” ziet de CEO vooral in het Verre Oosten. “Vergeleken met Noord-Amerika, waar wij 50 zaken exploiteren, is onze positie in China nog bescheiden met zes locaties. Daar moet een verdubbeling van het aantal winkels dit jaar haalbaar zijn.” Maar ook in Europa ziet Fokke de Jong opportuniteiten. Binnen enkele maanden opent SuitSupply een winkel in Parijs, terwijl er ook nog groei zit in Duitsland: “Het is een groot land waar wij nu zeven vestigingen hebben. Daar kan nog meer bijkomen.”

 

Een deel van de verse miljoenen wil de CEO ook aanwenden om de onlineverkoop te versterken en de banden tussen de webshop en de fysieke winkels te versterken. Hij denkt daarbij onder meer aan de virtuele paskamer, waar klanten online bepalen wat er in de fysieke winkel voor hen klaar moet hangen.

 

SuitSupply werd opgericht in 1999 en groeide sindsdien uit tot een keten van 110 winkels in Europa, de Verenigde Staten en het Verre Oosten. De keten boekt met 2000 medewerkers een omzet van bijna 300 miljoen euro. Volgens De Jong is het modehuis winstgevend in alle twintig landen waar het winkels heeft, al schreef SuitSupply in 2017 wel rode cijfers vanwege de hoge kosten als gevolg van de opening van uitzonderlijk veel nieuwe zaken. De onderneming begon in dat jaar ook een keten voor dameskleding. Die lijn, die luistert naar de naam Suistudio, is recentelijk uitgebreid met winkels in Frankfurt, Milaan, New York en Sjanghai.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dieter Penninckx (FNG) keert terug als adviseur bij Torfs

    Dieter Penninckx, mede-oprichter en ex-CEO van de omgevallen modegroep FNG, verschijnt weer op het retailtoneel. Schoenenketen Torfs stelt de ondernemer aan als adviseur voor overnames.

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    Dit zijn de winnaars en verliezers in de Nederlandse modemarkt

    C&A en H&M blijven de meest bezochte kledingwinkels in Nederland, maar trappelen ter plaatse. Ze kampen met een paar opvallend sterke groeiers op de Nederlandse modemarkt. Al zijn er net zo goed een aantal vaste waarden in de winkelstraten die de aandacht van consumenten verliezen...

  • icon
    Mode19 juni, 2025
    e5 en Zara grootste winnaars op Belgische modemarkt

    Het voetgangersverkeer in de Belgische winkelstraten steeg licht tijdens het afgelopen voorjaar. Vooral e5 en Zara kregen meer shoppers over de vloer. Enkele grote namen zagen een terugval.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN