RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon lanceert huismerk voor huidverzorging

icon
Schoonheid/verzorging21 maart, 2019

De Amerikaanse internetreus Amazon gaat de concurrentie aan met de P&G’s, Estee Lauders en Cliniques van deze wereld en lanceerde zopas Belei, zijn allereerste skincare-huismerk.

 

Lucratief marktsegment

Na kleding, schoenen, snacks, babyluiers en matrassen ‑ om slechts enkele categorieën bij naam te noemen ‑ lanceert Amazon nu ook een eigen merk voor huidverzorging. Het gamma van Belei bestaat uit twaalf producten (vochtinbrengende crèmes, oogcrèmes, serums, gezichtsmaskers en andere ‘beauty’-oplossingen) met prijzen die schommelen die tussen 9 en 40 dollar (7 tot 35 euro). “Het is onze bedoeling om klanten te helpen minder tijd en geld te besteden aan het kiezen van de juiste skincare-oplossing”, zegt Kara Trousdale, hoofd van de schoonheidshuismerken bij Amazon.

 

De keuze om zelf actief te worden in de sector van de lichaamsverzorging is niet zo onlogisch: de winstmarge op dit soort van producten ligt nu eenmaal een pak hoger dan op tal van andere producten. Bovendien gaat er alleen al in de Verenigde Staten flink wat geld om in de sector van de schoonheidsproducten: vorig jaar 18,8 miljard dollar (een slordige 16,5 miljard euro), goed voor een stijging met 6% tegenover 2017. Het specifieke segment van de huidverzorging is op zich goed voor 5,6 miljard dollar (ruim 4,9 miljard euro) en groeide vorig jaar zelfs met 13%.

 

Hoe de lancering van het nieuwe huismerk ‑ het 138ste, zo becijferde marktbureau TJI ‑ te rijmen valt met de strategie om meer exclusieve deals met merken te sluiten, is vooralsnog niet duidelijk. Tenzij Jeff Bezos & co natuurlijk op twee paarden tegelijk wedden…

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging3 juli, 2025
    “Cleantok” maakt huishoudtaken weer cool

    Zeven op de tien consumenten denken dat er tussen nu en 2030 weinig zal veranderen in de manier waarop ze hun huishouden runnen. Wel denken ze dat ze (nog) meer zelf zullen doen omdat poetshulp onbetaalbaar wordt.

  • icon
    Schoonheid/verzorging1 juli, 2025
    L’Oréal versterkt kappersportfolio met overname Color Wow

    L’Oréal heeft een akkoord bereikt over de overname van Color Wow, een snelgroeiend haarverzorgingsmerk. Een overnameprijs is niet bekendgemaakt, maar het merk zou meer dan een miljard dollar waard zijn.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN