RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Godiva opent eerste Amerikaans café in New York

icon
Food24 april, 2019

Chocolatier Godiva zet vol in op eigen cafés, waarmee de keten de wereld wil veroveren. In de Verenigde Staten heeft de Brusselse chocolademaker zopas een eerste Godiva Café én een extra pop-upvestiging geopend, allebei in New York.

 

2000 Godiva Cafés op komst

Het eerste Godiva Café van Amerika heeft de deuren geopend op Lexington Avenue in New York: een heuglijke gebeurtenis die meteen ook gepaard ging met de lancering van een pop-upvestiging in Penn Station. Godiva ziet het groots: het wil wereldwijd liefst 2000 cafés openen, waarvan 400 in de Verenigde Staten.

 

Met de nieuwe horeca-strategie wil de chocolademaker in de komende zes jaar de omzet vervijfvoudigen. Al op korte termijn volgen cafés in België, China, Japan en het Midden-Oosten. De chocoladecafés bieden een eigen menu aan dat is ontwikkeld door Thierry Muret, de ‘chief chef chocolatier’ van het merk. Zo is er de ‘croiffle’, een nieuwe creatie die het midden houdt tussen een wafel en een croissant, maar zijn er ook Brusselse suikerwafels, koffies, soepen en hartige salades.

 

Het aanbod is volgens RetailWire ontwikkeld met de jongere generaties – Millennials en Gen Z – in het achterhoofd. “We wilden het eten echt aanpassen aan de hoge tempo’s, het haastige leven, geen tijd, druk, druk, druk”, aldus Muret, die het aanhoudende succes van Godiva verklaart door dat aanpassingsvermogen: “We luisteren naar hoe mensen leven.”

 

Starbucks achterna

Als dat allemaal wat doet denken aan Starbucks, is dat geen toeval: CEO van het chocolademerk is Annie Young-Scrivner, die in het verleden meerdere hoge functies bij de koffieketen bekleedde. Ze was er onder meer marketingdirecteur, topvrouw van Starbucks Canada en hoofd van de (weliswaar gefaalde) theeketen Teavana. In 2017 maakte ze de overstap naar Godiva, waar ze begon toe te spitsen op Godiva Cafés.

 

Godiva zag in 1926 het daglicht in Brussel. Vandaag is het chocoladehuis in handen van de Turkse groep Yildiz Holding. In 2017 is Godiva een miljard dollar waard geschat, maar dat moet snel oplopen: over vijf jaar wil het merk al 40% van alle omzet uit de cafés halen.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN