RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Domino’s wil naar 25.000 vestigingen en 25 miljard omzet

icon
Food29 april, 2019

Pizzaketen Domino’s heeft haar zinnen gezet op een uitbreiding naar 25.000 winkels om de levertijden te verkorten en een betere service aan klanten te bieden. Bovendien moet dat alles een omzet van 25 miljard dollar opleveren tegen 2025.

 

Geen uitbesteding

Om zijn doelstellingen te bereiken en zijn marktaandeel te vergroten wil Domino’s Pizza wil zijn netwerk uitbreiden naar 25.000 winkels. “Het brengt ons dichter bij de klant, verbetert onze service en verlaagt de kosten van die levering”, zegt CEO Ritch Allison.

 

Steeds meer merken werken samen met externe bezorgingsdiensten om hun klantenbestanden te laten groeien (denk aan McDonald’s en Starbucks), maar Domino’s is vastbesloten om niet uit te besteden aan platformen zoals Uber Eats of DoorDash. Het pizzabedrijf heeft zwaar geïnvesteerd in zijn digitale diensten: het wil zijn marges vrijwaren en de gegevens die het heeft verzameld van meer dan 20 miljoen actieve leden van zijn loyaliteitsprogramma niet zomaar weggeven. Dat getrouwheidsprogramma heeft gezorgd voor meer app-downloads, meer verkopen en meer terugkerende klanten, zegt Allison.

 

Bezorgtijden verkorten

Om zijn pizza-imperium uit te bouwen moet Domino’s zijn klanten een consistente service en de goedkoopste levering bieden. Het doel is om een rit van 9 minuten terug te brengen naar slechts 5 of 6 minuten, wat zou betekenen dat een pizza in minder dan 25 minuten na het bestellen wordt afgeleverd. “Hoe meer ritten we per uur krijgen, hoe beter. Het verbetert alleen de economische aspecten van elk van die bezorgorders, want vandaag is het soms echt moeilijk om geld te verdienen op een order van 20 dollar als je daarvoor 9 minuten onderweg bent.” Allison wil daarom dat de winkelpunten dichter bij elkaar liggen, ook al om zich te beschermen tegen opkomende concurrentie.

 

Momenteel telt Domino’s zo’n 15.000 vestigingen in meer dan 85 landen. De franchiseketen is momenteel de op één na grootste pizzahandel ter wereld, na Pizza Hut.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 december, 2025
    Na pizza-debat toch akkoord over btw-regels voor afhaalmaaltijden

    De Belgische federale regering heeft na weken van technische en politieke verwarring een knoop doorgehakt over de btw op meeneemmaaltijden. Vragen over wat nu precies een afhaalmaaltijd is en hoe lang een supermarktpizza houdbaar is, zorgden weliswaar eerst nog voor verhitte discussies.

  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

Meest gelezen
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN