RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gezonde webshop Kazidomi beleeft internationale doorbraak

icon
Algemeen3 juni, 2019

Kazidomi, het Belgische online platform voor gezonde en biologische producten, plant dit jaar zijn omzet te verdrievoudigen. De webshop focust nu met zijn abonnementen op België, Frankrijk, Nederland en Zwitserland.

Op weg naar 15.000 abonnees

De start-up realiseerde in 2018 een omzet van 1,4 miljoen euro, maar dat moet dit jaar al meer dan vier miljoen euro worden en in 2020 zo’n tien miljoen. De Franse markt vertegenwoordigt 65% van de omzet, België 30% en Nederland 3%. Ook in Zwitserland, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk heeft Kazidomi klanten. “Vandaag zijn naast België en Frankrijk, Nederland en Zwitserland onze prioriteit. We beginnen ook naar de Scandinavische landen te kijken”, zeggen oprichters Emna Everard en Alain Etienne aan la Libre Belgique.

 

De internationale doorbraak voor het platform kwam er na de introductie van een abonnementssysteem dat recht geeft op kortingen van 20 tot 50% op alle aankopen. “Voor de introductie van het abonnement bedroeg de gemiddelde besteding 50 euro. Nu is dat 85 euro, met een aankoopfrequentie die bijna verdubbeld is.” Het aantal abonnees groeide van 1.200 midden 2018 tot 10.000 momenteel. Voor het einde van dit jaar moeten dat er 15.000 worden. Vrouwen tussen 25 en 35 jaar vormen de belangrijkste doelgroep.

 

Ook het aanbod breidt uit, van 2.500 referenties op dit moment naar 3.500 tegen het einde van het jaar. Vaak komen nieuwe producten in het assortiment op vraag van klanten. Bij de start lag de nadruk op gezonde en biologische voedings- en verzorgingsproducten. Gauw werd ook duurzaamheid een belangrijke factor. Nu vind je in de webshop bijvoorbeeld roestvrijstalen rietjes, herbruikbare koffiefilters of bamboe oorstaafjes. De belangrijkste troef van Kazidomi is gemak, denken de ondernemers: bewuste klanten vinden alles wat ze nodig hebben terug op één plek, en kunnen hun boodschappen tegen een aantrekkelijke korting aan huis laten leveren.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Shein ontsnapt aan schorsing in Frankrijk

    De Franse overheid vangt bot in zijn rechtszaak tegen Shein: de rechter laat het e-commerceplatform online, ondanks "ernstige schade aan de openbare orde". Ondanks de juridische overwinning blijft een deel van de marktplaats voorlopig nog dicht.

  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Alibaba jaagt flitscommerce in China aan met samenwerking tussen Cainiao en Tmall

    Alibaba versnelt zijn instantcommerce-offensief in China. Logistiekdochter Cainiao en Tmall Supermarket bundelen de krachten om hun logistieke netwerk uit te breiden en levertijden te verkorten. Het initiatief moet Taobao sterker positioneren tegenover Meituan en JD.com.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN