RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Schoenen Torfs is Beste Werkgever van Europa

icon
Mode6 juni, 2019

Uit de lijst van 125 “Best Workplaces” in Europa is Schoenen Torfs uitgeroepen tot nummer één in de categorie grote organisaties met meer dan 501 werknemers. Gisteravond ontving CEO Wouter Torfs in Stockholm de mooie onderscheiding.

 

“Menselijkheid en authenticiteit”

Op dit evenement, dat zijn zestiende editie beleefde, werd Schoenen Torfs al vier jaar op rij tweede. De eerste plaats is volgens CEO Wouter Torfs een straffe bekroning voor een klein familiebedrijf, die het verdient door de focus: “ten midden van de digitale revolutie stijgt de behoefte aan menselijkheid en authenticiteit.” zegt hij. Schoenen Torfs werd dit jaar voor de tiende keer verkozen als Beste Werkgever van België. Toch blijft het voor de organisatie een enorme eer om erkend te worden als bedrijf dat respect, vertrouwen en eerlijkheid koestert. “De overwinning van de Europese titel is dé bevestiging en de kers op de taart”, aldus Torfs.

 

De schoenwinkelketen vierde vorig jaar haar zeventigste verjaardag, maar het bedrijf voelt zich jonger dan ooit en klaar om te blijven meedraaien in de turbulente en veranderende retailomgeving. De vernieuwde missie maakt dit duidelijk: “We willen als Schoenen Torfs een optimistische en verrassende retailer zijn. Een bedrijf dat klanten en medewerkers inspireert om ‘sterk in hun schoenen’ te staan. Kernwaarden zoals eigenaarschap, resultaatgedrevenheid, wendbaarheid en innovatie werden toegevoegd aan de bestaande Yin-waarden zoals echt contact, samen- en familiegevoel, echte waardering, werkplezier en jezelf zijn.”

 

‘Female power’

HR-manager Els van Keymeulen getuigt dat Torfs, met meer dan 90% vrouwen in het bedrijf, een community is van echte ‘female power’. “Als bedrijf dat nog steeds 100% in handen is van de familie, zetten we de mensen altijd op de eerste plaats. Elke medewerker krijgt een extra dag vrijaf op zijn of haar verjaardag. Ons sterkste geloof is dat gelukkige medewerkers leiden tot gelukkige klanten. We stimuleren elk individu om aan de slag te gaan met zijn of haar talent en passie. We nodigen elke medewerker uit om zichzelf als mens ten volle te ontplooien en in volledigheid bij ons aanwezig te zijn.”

 

De organisatie Great Place to Work definieert een ‘Best Workplace’ als een organisatie waar werknemers, ongeacht wie ze zijn en wat ze doen voor de organisatie, vertrouwen hebben in hun leiders, plezier hebben op het werk en fier zijn op wat ze doen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 december, 2025
    Dankzij een krachtig slotkwartaal haalt Birkenstock meer omzet dan gepland

    Birkenstock presteert beter dan voorzien: de omzet kwam in het afgelopen boekjaar uit op 2,1 miljard euro en alle regio’s groeiden dubbelcijferig. Ook in het vierde kwartaal lag de groei boven de eigen verwachtingen. Het bedrijf blikt vol vertrouwen vooruit naar het nieuwe boekjaar.

  • icon
    Mode18 december, 2025
    Lululemon naar vijf extra markten in Centraal- en Oost-Europa

    Lululemon breidt in 2026 uit naar vijf nieuwe landen in Europa, met behulp van franchise. Ook in India gaat het sportieve merk van start. De aankondiging volgt op een woelige week voor de Amerikaanse maker van yogaleggings.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN