RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M lanceert outletformule Afound in Nederland

icon
Mode28 juni, 2019

Afound, de nieuwe outlet- en multimerkenformule van de H&M-groep, komt nu ook naar Nederland. Het wordt de eerste markt voor Afound buiten de Zweedse thuisbasis.

 

Outletformule breidt uit

De nieuwste dochterformule van de Zweedse groep ziet in Nederland de eerste stap van een Europese expansie: komende herfst gaat het concept, dat zowel outletartikelen van H&M-ketens als andere merken en zelfs vintageproducten aanbiedt, er van start met een digitale marktplaats. Mogelijk volgen ook fysieke winkelpunten.

 

Op dit moment is de formule alleen nog maar actief in Zweden, met zowel een digitaal platform als telkens met fysieke winkels in Stockholm en Malmö. Die twee vestigingen zijn in juni vorig jaar gelanceerd en blijken, gezien de grote vraag naar koopjes enerzijds en duurzamer tweedehands anderzijds, een succes.

 

Deel van langetermijnstrategie

“De uitbreiding naar Nederland maakt deel uit van een langetermijnstrategie met als ambitie om Afound in Europa uit te rollen”, verklaart H&M Group volgens Ecommerce News: “De lancering van een digitale marktplaats in de herfst van 2019 is de eerste stap.”

 

In Nederland denkt de keten een bevoorrechte positie in te kunnen vullen, aangezien de Nederlandse consument volgens algemeen directeur Joanna Hummel een “pientere klant” is, die het concept van “hele goeie deals voor producten die al geproduceerd zijn, zoals overstock, warm zal verwelkomen”.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Nieuwe eigenaar voor noodlijdend Le Coq Sportif

    De Frans-Zwitserse zakenman Dan Manane is de nieuwe eigenaar van het Franse sportmerk Le Coq Sportif. Een handelsrechter in Parijs verkoos zijn bod vandaag boven een bod van een Frans consortium.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    LVMH weer getroffen door cyberaanval

    Luxereus Louis Vuitton heeft bevestigd dat zijn Zuid-Koreaanse tak het doelwit is geweest van een cyberaanval. Daarbij zouden klantengegevens zijn buitgemaakt, maar geen financiële gegevens, zoals creditcard- en bankrekeninginformatie.

  • icon
    Mode4 juli, 2025
    Lululemon zet Europese expansie verder met nieuwe mijlpaal

    Lululemon heeft vandaag zijn allereerste winkel geopend in een Europese luchthaven. De winkel op Terminal 5 van de Londense luchthaven Heathrow komt amper een maand na de eerste Belgische vestiging, in Antwerpen, en benadrukt het belang van Europa als groeimarkt voor het Canadese lifestylemerk. Athleisure zoekt nieuw publiek De winkel van...

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN