RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Superdry zakt honderd miljoen in het rood

icon
Mode10 juli, 2019

Superdry zakt diep weg in de rode cijfers: het nettoverlies van het Britse modemerk piekt op ruim honderd miljoen euro onder nul en de omzet blijft steken.

 

Problemen op Britse thuismarkt

Superdry zit in woelig water: op de Britse thuismarkt vallen de omzetten sterk terug en nu duikt ook de winst diep onder nul. Dat blijkt uit de voorlopige jaarcijfers, die het kledingmerk voor het voorbije boekjaar 2018/19 presenteert. De totale omzet komt uit 871,7 miljoen Britse pond (970 miljoen euro): een lichte achteruitgang tegenover de 872,0 miljoen pond van een jaar eerder. Op de Britse eilanden viel de eigen retail met 8,2% omlaag en de groothandelsverkoop zelfs met 15,7%. In de rest van Europa was er wel groei.

 

Ook de winst had volgens de modeketen zwaar te lijden onder de Britse moeilijkheden: het bedrijf moest een eenmalige kost van liefst 129,5 miljoen pond (140 miljoen euro) ophoesten voor waardeverminderingen en afschrijvingen op leaseovereenkomsten voor de winkelpanden. Het zou met name om 114 verlieslatende winkels gaan. Uiteindelijk kelderde het bedrijfsresultaat zo van een winst van 50,7 miljoen pond een jaar eerder naar een verlies van 98,5 miljoen pond (110 miljoen euro) nu.

 

Terug naar de roots

“De problemen van het bedrijf kunnen niet van de ene op de andere dag worden opgelost”, geeft oprichter Julian Dunkerton te kennen, die in april de macht weer naar zich toe heeft getrokken. In maart 2018 was hij gestopt als CEO, maar door de aanhoudende problemen nam hij de rol van topman weer op. Het bestaande managementteam hield het prompt daarop voor bekeken.

 

Dunkerton hoopt het tij nu alsnog te doen keren door terug naar de ‘roots’ van het merk te gaan: meer nadruk op design, productkwaliteit en een klantgerichte retailaanpak. Ook op de Aziatische markt wil hij Superdry inzetten. De topman gelooft zo weer tot een sterke, winstgevende groei te komen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 december, 2025
    Dankzij een krachtig slotkwartaal haalt Birkenstock meer omzet dan gepland

    Birkenstock presteert beter dan voorzien: de omzet kwam in het afgelopen boekjaar uit op 2,1 miljard euro en alle regio’s groeiden dubbelcijferig. Ook in het vierde kwartaal lag de groei boven de eigen verwachtingen. Het bedrijf blikt vol vertrouwen vooruit naar het nieuwe boekjaar.

  • icon
    Mode18 december, 2025
    Lululemon naar vijf extra markten in Centraal- en Oost-Europa

    Lululemon breidt in 2026 uit naar vijf nieuwe landen in Europa, met behulp van franchise. Ook in India gaat het sportieve merk van start. De aankondiging volgt op een woelige week voor de Amerikaanse maker van yogaleggings.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN