RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LolaLiza lijdt opnieuw verlies

icon
Mode20 augustus, 2019

Kledingketen LolaLiza zag haar verlies afgelopen boekjaar oplopen door een waardevermindering. Toch kijkt CEO Joachim Rubin hoopvol naar de toekomst.

 

“Slechtere omstandigheden”

De kledingketen van de Belgische familie Appelstein voerde een waardevermindering van enkele miljoenen door, zonder verdere details te geven. Door de afboeking neemt het verlies van de kledingketen toe, meldt De Tijd. Ook het boekjaar 2017 werd al met een bedrijfsverlies van 3,2 miljoen euro afgesloten.

 

Rubin, die een jaar geleden CEO van het familiebedrijf werd, geeft toe dat het bedrijf door een moeilijke periode gaat: “Een niet-beursgenoteerd bedrijf als het onze moet om de zoveel jaren een fictieve waarde op zichzelf plakken”, zegt hij. “En het is nu eenmaal zo dat de omstandigheden in onze sector vijf jaar geleden veel beter waren dan vandaag.”

 

Beter inkopen

Toch ziet Rubin stilaan tekenen van beterschap: de eerste helft van 2019 was alvast beter dan dezelfde periode de voorbije twee jaren. De online verkoop zit bovendien in de lift: vorig jaar kwam 8% van de omzet uit e-commerce, in 2017 was dat nog maar 5%. Het is de bedoeling om die tak nog te versterken, onder andere door meer in te zetten op sociale media. De kledingketen lanceerde ook het ‘LolaLiza Atelier’, een webshop waar klanten hun eigen jurk kunnen ontwerpen. “Onze e-commerce is bijna winstgevend. Al zal de webshop het hele bedrijf voorlopig niet opnieuw naar winst duwen.”

 

Om wel opnieuw winst te maken, wil de CEO de inkoop anders aanpakken. Hij wil vooral vermijden dat er te veel wordt ingekocht, zodat LolaLiza niet met grote overschotten blijft zitten die dan aan soldenprijzen verkocht moeten worden. “Een grote internationale keten kan het zich veroorloven om grote overschotten te hebben, maar wij niet.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode2 september, 2025
    Zeeman stunt met diamant voor 29,99 euro

    Textielretailer Zeeman pakt uit met een opvallende nieuwe stunt: na eerdere lanceringen van een trouwjurk en parfum brengt het bedrijf nu een hanger met een (synthetische) diamant op de markt voor 29,99 euro.

  • icon
    Mode2 september, 2025
    Frans modemerk Cacharel is terug van weggeweest

    Na een jarenlange stilte maakt modehuis Cachareleen comeback. Het Franse merk presenteert later deze maand een nieuwe collectie, volgend jaar volgen ook fysieke winkels en een e-commerceplatform.

  • icon
    Mode2 september, 2025
    Mango wil 2025 afsluiten met twintigtal nieuwe Teen-winkels

    Mango blijft investeren in de expansie van zijn jongerenlijn Mango Teen, met een twintigtal nieuwe openingen op de planning in 2025, zowel op de Spaanse markt als internationaal.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN