RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Modelabel Daily Paper opent nog dit jaar winkel in New York

icon
Mode5 september, 2019

Daily Paper, hét Nederlandse streetwearlabel van dit moment, opent nog voor het einde van het jaar een winkel in New York. Wat begon als een gimmick ‑ T-shirts ontwerpen om een blog te promoten ‑ is intussen uitgegroeid tot een volwaardig en succesvol kledingmerk.

 

Champions League

“Dit is écht onze tijd. We zaten in de eredivisie en gaan nu naar de Champions League. Primetime.” Zo kondigt medeoprichter Abderrahmane Trabsini de opening van de eerste eigen winkel in New York aan in de Nederlandse zakenkrant FD. “Vanaf het moment dat we succes kregen, zeiden we dat onze eerste buitenlandse winkel in een van de grote Europese modesteden of New York moest komen. Onze website trok veel verkeer uit Amerika, dus was de keuze snel gemaakt”, verklaart zijn kompaan Hussein Suleiman de keuze voor New York.

 

En zeggen dat alles begon als een gimmick om hun blog over mode, muziek en sport meer bekendheid te geven. “Sommige mensen hadden nog nooit van onze blog gehoord, maar wilden wel zo’n shirt”, zegt de derde medeoprichter, Jefferson Osei. Intussen behoort de blog tot het verleden en is Daily Paper uitgegroeid tot een volwaardig kledingmerk. De hoody’s, T-shirts, joggingbroeken met logo aan de zijkanten en nylon schoudertasjes vliegen naar het schijnt de deur uit. Het geheim? “Wij zijn niet verzonnen, onze verhalen en wat wij doen zijn echt. Dat spreekt een grote doelgroep aan. Ook mensen die bij andere merken weinig aansluiting vinden”, aldus nog Suleiman.

 

180 verkooppunten in 29 landen

Drie jaar geleden opende het trio een eerste eigen winkel, in de Bilderdijkstraat in Amsterdam-West. Intussen zijn de producten al te koop bij 180 verkooppunten in 29 landen. Daily Paper maakte al collecties met het Duitse sportmerk Puma, werkte samen met fotomuseum Foam en met cosmeticamerk L’Oréal. Recentelijk opende het label een gloednieuw hoofdkantoor in het Amsterdamse Westelijk Havengebied, dicht bij gevestigde merken als Diesel, Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Viktor & Rolf.

 

Niet verwonderlijk dus dat het label zich intussen mag verheugen in een groeiende belangstelling van grote (luxe)spelers. Al houden de drie Nederlanders de boot vooralsnog af: “Wij hebben dit als drie onafhankelijke individuen opgebouwd, dus voorlopig is de tent nog dicht. We zijn nog lang niet uitgebouwd. We waren 23 toen we de mode in stapten. De eerste tien jaar zie ik als een leerschool. Wat daarna komt, zien we dan wel weer.”

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar neemt Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakte de overstap naar Medi-Market en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

  • icon
    Mode5 juni, 2025
    Schoenenketen Maniet-Luxus neemt schoenhersteldienst over

    De Belgische schoenenketen Maniet-Luxus neemt de ambachtelijke schoenmakerij Dascotte uit Nijvel over. De retailer wil inspelen op het tekort aan vakmensen in de sector en tegelijk een alternatief bieden voor fast-fashion.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN