RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Prijsverschillen tussen schap en kassa bij Albert Heijn”

icon
Food9 september, 2019

Uit een steekproef van Omroep Brabant bij Albert Heijn blijkt dat de prijzen aan de kassa niet altijd overeenkomen met die op het prijskaartje in de winkel. De supermarktketen zegt niet exact te weten hoe groot het probleem is, maar meent dat het weinig voorkomt.

 

Mensenwerk

De lokale omroep trok op onderzoek in elf vestigingen van Albert Heijn en controleerde er telkens tien tot vijftien producten. In 36 gevallen bleek de prijs die uiteindelijk werd aangerekend aan de kassa niet overeen te komen met de in de winkel geafficheerde prijs. In bijna alle gevallen viel het verschil in het nadeel van de klant uit en het bedroeg maximaal 69 eurocent.

 

Albert Heijn schrijft de prijsverschillen toe aan het te laat wisselen van de prijskaartjes bij de schappen. “Het is slordig, maar het blijft mensenwerk”, zegt een woordvoerder aan Distrifood. “Mijn ervaring is dat het weinig voorkomt”, klinkt het nog. De supermarktketen zegt verder geen exact beeld te hebben van hoe vaak de prijzen verschillen.

 

In elk geval bestaan er grote verschillen tussen de filialen onderling: bij de winkels die reeds uitgerust zijn met elektronische prijskaartjes, werden geen afwijkende prijzen vastgesteld. Van de in totaal 950 winkels wil Albert Heijn er dit jaar trouwens nog 150 uitrusten met die digitale prijskaartjes, precies om dergelijke fouten in de toekomst uit te sluiten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 juni, 2025
    Europese retailers maken bezwaar tegen overname Kellanova door Mars

    De Europese Commissie gaat de overname van Pringles-producent Kellanova door Mars uitgebreid onderzoeken, nadat retailers hun bezorgdheid hebben geuit over een mogelijk te grote machtpositie van de fabrikant.

  • icon
    Food19 juni, 2025
    Paul Bulcke neemt afscheid van Nestlé-top

    Na een loopbaan van bijna een halve eeuw bij Nestlé legt Paul Bulcke in april 2026 zijn functie als voorzitter van de raad van bestuur neer. De Belg wordt opgevolgd door de Spanjaard Pablo Isla, ex-topman van Inditex.

  • icon
    Food18 juni, 2025
    [In Beeld] Philip’s Biscuits opent vijfde koekjeswinkel in Gent

    Antwerpse Handjes in Gent? Toch wel, want Philip's Biscuits heeft in Gent de deuren geopend van een nieuwe winkel. Het is ondertussen de vijfde vestiging van de formule uit de Koekenstad.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN