RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LVMH lijft Tiffany & Co in

icon
Algemeen25 november, 2019

Nadat de Franse luxegroep LVMH zijn bod op de Amerikaanse juwelier Tiffany & Co tot twee keer toe verhoogde, zijn beide partijen tot een akkoord gekomen: het concern van Bernard Arnault neemt de Amerikaanse keten over voor 14,7 miljard euro.

 

Driemaal is scheepsrecht

Eind oktober kwamen de eerste overnamegeruchten aan de oppervlakte: oorspronkelijk bood LVMH 120 dollar per aandeel, een bod dat de afgelopen weken twee keer verhoogd werd. Nu telt het Franse luxeconcern 135 dollar (122 euro) per aandeel neer voor de juwelengroep, wat neerkomt op een totale overnameprijs van 16,2 miljard dollar (14,7 miljard euro). De Tijd meldt dat de deal tegen midden 2020 afgerond zou moeten zijn.

 

LVMH, eigenaar van bekende merken als Louis Vuitton, Dior en Veuve Clicquot, tast al langer de mogelijkheden af om zijn activiteiten op de Amerikaanse luxemarkt uit te breiden. Tiffany & Co past perfect in dat plaatje. Bovendien versterkt LVMH met de overname zijn juwelentak, waar sinds 2011 de Italiaanse juwelier Bulgari het grote uithangbord van is.

 

Tiffany & Co werd in 1837 opgericht door Charles Lewis Tiffany. In 1979 kocht cosmeticabedrijf Avon Products de juweliersketen, maar vijf jaar geleden kwam het bedrijf in handen van investeerders terecht. Tiffany & Co telt 14.000 medewerkers en een boekt een jaaromzet van vier miljard euro.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen25 augustus, 2025
    Wibra trekt operationeel directeur aan

    Vanaf 1 september versterkt Wibra haar directieteam met de benoeming van Rogier Wijnhoven als operationeel directeur. Als COO wordt hij eindverantwoordelijke voor IT en later ook voor de logistieke organisatie.

  • icon
    Algemeen20 augustus, 2025
    Hoe Noz, opkoper van de Casa-voorraden, wereldleider in voorraadopruiming wil worden

    Noz kocht al voorraden van failliete ketens als Casa, Esprit en Habitat op, maar ziet het in de toekomst grootser. De Franse verkoper van restpartijen gaat voor wereldleiderschap en wil dé outletpartner van merken worden.

  • icon
    Algemeen20 augustus, 2025
    Deze eisen stellen Gen Z en jonge millennials aan e-commerce

    De toekomst van e-commerce ligt in handen van Gen Z en jonge millennials (18-35 jaar). Tegen 2030 zal Gen Z naar schatting goed zijn voor bijna een vijfde van de wereldwijde consumentenuitgaven. Toch dreigt hun ontevredenheid over bezorging de groei te ondermijnen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN