RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LVMH lijft Tiffany & Co in

icon
Algemeen25 november, 2019

Nadat de Franse luxegroep LVMH zijn bod op de Amerikaanse juwelier Tiffany & Co tot twee keer toe verhoogde, zijn beide partijen tot een akkoord gekomen: het concern van Bernard Arnault neemt de Amerikaanse keten over voor 14,7 miljard euro.

 

Driemaal is scheepsrecht

Eind oktober kwamen de eerste overnamegeruchten aan de oppervlakte: oorspronkelijk bood LVMH 120 dollar per aandeel, een bod dat de afgelopen weken twee keer verhoogd werd. Nu telt het Franse luxeconcern 135 dollar (122 euro) per aandeel neer voor de juwelengroep, wat neerkomt op een totale overnameprijs van 16,2 miljard dollar (14,7 miljard euro). De Tijd meldt dat de deal tegen midden 2020 afgerond zou moeten zijn.

 

LVMH, eigenaar van bekende merken als Louis Vuitton, Dior en Veuve Clicquot, tast al langer de mogelijkheden af om zijn activiteiten op de Amerikaanse luxemarkt uit te breiden. Tiffany & Co past perfect in dat plaatje. Bovendien versterkt LVMH met de overname zijn juwelentak, waar sinds 2011 de Italiaanse juwelier Bulgari het grote uithangbord van is.

 

Tiffany & Co werd in 1837 opgericht door Charles Lewis Tiffany. In 1979 kocht cosmeticabedrijf Avon Products de juweliersketen, maar vijf jaar geleden kwam het bedrijf in handen van investeerders terecht. Tiffany & Co telt 14.000 medewerkers en een boekt een jaaromzet van vier miljard euro.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen22 juli, 2025
    “Online tweedehandsmarkt in Europa goed voor 21,6 miljard”

    Europese consumenten geven steeds meer geld uit aan weedehandsartikelen. Vooral kleding wint aan populariteit: in vrijwel alle grote markten voert mode de lijst aan, ver voor elektronische apparaten en huishoudelijke producten.

  • Cillit Bang products in a supermarket
    icon
    Algemeen18 juli, 2025
    Reckitt verkoopt zijn schoonmaakmiddelendivisie voor 4,5 miljard aan Advent

    De Britse multinational Reckitt verkoopt zijn schoonmaakmiddelendivisie Essential Home aan investeringsmaatschappij Advent International. Reckitt behoudt wel een belang van 30% in de afgesplitste tak, die wordt gewaardeerd op 4,8 miljard dollar (4,5 miljard euro).

  • icon
    Algemeen17 juli, 2025
    Belgische retailers mogen uur langer openblijven

    De Belgische regering versoepelt de wet op de openingsuren om handelaars meer vrijheid te gunnen: de verplichte sluitingsdag verdwijnt en winkels mogen straks elke dag openblijven tot 21 uur.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN