RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jumbo tikt veelbesproken filiaalhouder op de vingers

icon
Food28 november, 2019

Supermarktketen Jumbo heeft een filiaalhouder uit Leusden op de vingers getikt, die op sociale media in opspraak geraakt was omdat hij het eigen personeel wilde laten betalen voor de gratis boodschappen van klanten die als vierde in de kassarij staan.

 

Alleenstaand geval

De keten hanteert al jaren de regel dat – behoudens enkele uitzonderingen – de vierde wachtende klant aan de kassa zijn boodschappen gratis krijgt. De supermarktketen heeft de filiaalhouder op het matje geroepen, want “dit is absoluut niet de bedoeling“, laat een woordvoerster weten aan het AD. De betrokken winkelmanager bevestigt dat het om zijn winkel gaat, maar geeft verder geen commentaar. “We mogen van het hoofdkantoor naar buiten toe niet ingaan op de kwestie”, klinkt het.

 

De zaak ging aan het rollen nadat er op sociale media een foto van een boodschap gericht aan Jumbo-medewerkers viraal ging. Daarop stond volgende tekst te lezen: “Iedereen die kan bijdraaien pakt voor aanvang van zijn/haar werkzaamheden een oortje. Word [sic] er niet gereageerd op het oortje dan MOET er omgeroepen worden. Ontstaat er een 4e wachtende doordat men niet omroept, dan zijn de kosten voor iedereen die op dat moment aan de kassa zit en verzuimt om om te roepen.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Le Pain Quotidien plant wereldwijde expansie via franchise

    Le Pain Quotidien is opnieuw in groeimodus. Ondanks een omzetdaling, vervijfvoudigde de winst in 2024. De Belgische bakkerij- en restaurantketen zet in op franchise voor verdere groei, de wereld rond.

  • icon
    Food23 juli, 2025
    “Overwegend lokale landbouwproducten in Belgische supermarkten”

    Vers vlees, melk, eieren, groenten en fruit in Belgische supermarkten zijn overwegend afkomstig van Belgische landbouwers. Voor biologische producten is dat nog meer het geval: 99% van het biovlees in de supermarkt komt van de Belgische bioboer.

  • icon
    Food23 juli, 2025
    PepsiCo lanceert functionele colavariant

    Het is de eerste belangrijke innovatie in de traditionele colacategorie van de afgelopen twintig jaar volgens PepsiCo: een Pepsi cola met als extra functioneel ingrediënt 3 gram prebiotische vezels, voor een gezonde darmflora.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN