RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kaasketen wil naar honderd winkels

icon
Food7 januari, 2013

Kaascadeaus als groeimarkt

De afgelopen drie jaar opende de onderneming al tien winkels, waarvan zeven in de binnenstad van Amsterdam. De basis van het bedrijf ligt bij een kraam in winkelcentrum Magna Plaza en een balie in een vestiging van een reisbureau in Amsterdam. Het bedrijf richtte zich vooral op toeristen met ook winkels in de kaasboerderijen in Volendam, Katwoude en de Zaanse Schans. Om verdere groei te realiseren werd echter een nieuwe formule bedacht: kaascadeauwinkels met een luxueuze uitstraling.

De onderneming is op dit moment goed voor een omzet van zo’n veertig miljoen euro, waarvan het grootste deel nog wordt gerealiseerd via de export van kaas. Dat moet de komende jaren gaan veranderen door de uitrol van de eigen kaasformule binnen Amsterdam, naar andere Nederlandse steden en zelfs naar het buitenland. De kaas, met een kenmerkende kleine en ronde vorm, wordt in de eigen fabrieken in Katwoude en Heerenveen gemaakt.

 

Ook groeien zonder toeristen

“Nu zitten winkels alleen in de binnenstad, maar we willen ook naar andere delen van de stad. We willen de Amsterdammer trekken die bij ons een kaasje koopt als cadeau of voor speciale gelegenheden. Daarom moeten de winkels er authentiek uitzien, zonder toeristische uitstraling”, zegt Wiebe Willig van het bedrijf. De huidige winkels lopen volgens hem ‘hartstikke goed’.


De ondernemer heeft vertrouwen in de toekomst. “Of ik bang ben dat Henri Willig aan zijn eigen succes ten onder zal gaan? Nee. We bereiden alles goed voor en nemen geen overhaaste beslissingen. De winkels draaien allemaal goed en de verwachting is dat het bedrijf de komende jaren door zal groeien. Ik zie geen gevaar.”

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan

    De Amerikaanse voedingsreus Del Monte Foods heeft het faillissement aangevraagd wegens “veranderde consumentenvoorkeuren”. Het bedrijf hoopt dankzij de procedure een koper te vinden die voor een afgeslankte doorstart kan zorgen.

  • icon
    Food3 juli, 2025
    Belgische monstergroei stuwt Jumbo hoger

    In de eerste zes maanden van het jaar groeide de omzet van de Belgische Jumbo-supermarkten met 25%, waardoor de vergelijkbare omzetgroei voor het hele bedrijf 3,7% bedroeg.

  • icon
    Food3 juli, 2025
    Opnieuw ruzie tussen JDE Peet’s en Everest (Jumbo, Picnic)

    Nog geen vier maand na het einde van hun vorige ruzie is het alweer prijs tussen koffieproducent JDE Peet’s en inkooporganisatie Everest. De organisatie, die onder andere Jumbo en Picnic groepeert, wil geen Douwe Egberts meer inkopen na een forse prijsverhoging eergisteren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN