RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

LVMH verliest 15% omzet aan coronavirus

icon
Mode17 april, 2020

De coronapandemie kost LVMH 15% aan omzet in zijn eerste kwartaal. De meeste winkels en productie-ateliers zijn dicht, maar toch blijft eigenaar Bernard Arnault positief. Hij staat ondertussen wel zijn loon af.

 

“Bewezen veerkrachtig”

“LVMH heeft bewezen veerkrachtig te zijn in een economische omgeving die wordt verstoord door een ernstige gezondheidscrisis, wat de afgelopen weken heeft geleid tot de sluiting van winkels en productielocaties in de meeste landen, en tot de opschorting van internationale reizen”, zegt Arnault.

 

Eind maart had de luxegroep al een omzetdaling tussen de 10 en 20% voorspeld voor het eerste kwartaal, en nu komen de verkoopcijfers inderdaad pal in het midden van die vork uit. De omzet daalde met 15% in de periode januari tot maart, goed voor een omzet van 10,6 miljard euro. Op vergelijkbare basis, zonder wisselkoerseffecten en overnames, was er een daling van 17%.

 

Online is de verkoop wel gestegen, terwijl de omzet in de kernafdeling van mode- en lederwaren – met merken als Louis Vuitton en Christian Dior – eigenlijk ook iets beter meeviel dan sommige analisten hadden verwacht, met een organische daling van 10% ten opzichte van een jaar eerder. 

 

Bernard Arnault werkt gratis

“Dankzij de inzet van iedereen en de kracht van de merken behoudt de LVMH-groep een goede veerkracht om deze wereldwijde uitdaging aan te gaan”, aldus eigenaar en CEO Arnault, die zelf verzaakt aan zijn volledige salaris voor april en mei, en ook afziet van zijn variabele beloning voor het jaar 2020. Andere topmanagers, waaronder dochter Delphine Arnault, zullen naar verluidt hetzelfde doen. De groep verlaagt ook het vooropgestelde dividend met 30%.

 

LVMH hoopt op herstel in mei of juni, maar durft geen concrete voorspellingen te doen. CFO Jean Jacques Guiony zegt de kosten scherp in de gaten te houden en onder meer te onderhandelen over huurverlagingen. De overname van Tiffany & Co gaat ook gewoon door zoals afgesproken, belooft Guiony.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN