RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoogvliet en Jumbo zijn de promo-kampioenen van 2012

icon
Food20 februari, 2013

15% gaat naar drankaanbiedingen

In 2012 werden ruim 15.000 drankaanbiedingen in folders geplaatst, dat is bijna vijftien procent van het totale aantal promoties en vijf procent meer dan in 2011. Het betreft hier zowel frisdranken en sappen als alcoholische dranken.

 

De belangrijkste reden voor de talrijke promoties is een poging vanwege de supermarkten om het prijsverschil met cafés en restaurants nog te vergroten. Jongeren hebben de trend gelanceerd om, voor het uitgaan, thuis minstens een glas te drinken, en dat kan dankzij de vele drankpromoties nog goedkoper dan anders.

 

Vlees en gevogelte boeten flink in

De aanbiedingen van kruidenierswaren gingen er in 2012 twee procent op achteruit. Vis en vlees moesten het zelfs met drie procent minder promoties doen, maar vooral kip en gevogelte daalden fors: met een flinke zes procent over het hele jaar en zelfs met elf procent in het laatste kwartaal van 2012.

 

In de versafdeling waren er dan weer vijf procent meer aanbiedingen van zuivelproducten en eieren. terwijl non-foodartikelen zelfs dan veertien procent vaker in promotie stonden.

.

Discounters doen minder promoties

Dé promokampioen van 2012 is supermarktketen Hoogvliet, met bijna zesduizend aanbiedingen volgensPCN Data. Jumbo was de grootste stijger van alle Nederlandse supermarkten. Ook Albert Heijn en Sligro-formule Emté hebben in 2012 hun beste promobeentje voorgezet (allen +10% of meer). Discounters Lidl en Dirk van den Broek deden dan weer een stapje terug.   (GDW)

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 augustus, 2025
    Vergunning Jumbo in Genk vernietigd

    De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft de vergunning vernietigd van de supermarkt die Jumbo op 2 juli opende in Genk. De toekomst van de vestiging is zo plots hoogst onzeker.

  • icon
    Food22 augustus, 2025
    DreamLand opent winkels op alle voormalige Cora-sites

    Er komt snel nieuwe invulling voor de sites van de Cora-hypermarkten, die dit jaar de deuren sluiten. DreamLand heeft een akkoord met ontwikkelaar Mitiska voor de opening van zeven grote winkels.

  • icon
    Food22 augustus, 2025
    Hackers blijven retailers bestoken: ditmaal is Auchan (alweer) slachtoffer

    Auchan is de volgende in het rijtje van retailers die getroffen is door een datalek na een cyberaanval. De Franse supermarktketen zegt dat gegevens van “enkele honderdduizenden” klanten gestolen zijn, mogelijk ook van Belgische klanten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Met eerste non-foodwinkel gaat Lidl de strijd aan met Action en TEDi
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN