RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wijnwebshop Our Daily Bottle opent volautomatische wijnbar

icon
Food17 juli, 2020

Online wijnwinkel Our Daily Bottle opent een fysieke winkel annex wijnbar waar klanten zichzelf kunnen bedienen. De start-up wil zo op een drempelverlagende manier wijn toegankelijk maken voor een jong publiek.

 

‘Fygitaal’ concept

The Tasting Room, zo heet de nieuwe zaak aan de Vlaamsekaai in Antwerpen. De winkel wil een mix zijn van retail en e-commerce: een ‘fygitaal’ concept dus, waar klanten zelf een glas wijn kunnen tappen uit een automatische dispenser. De Enomatic presenteert een wisselend assortiment van zestien wijnen op de perfecte temperatuur en schenkt naar keuze een proevertje, een half glas of een heel glas. Betalen doe je met een oplaadkaart.

 

Het is een initiatief van ondernemer Isabeau Sas, die vier jaar geleden de webshop Our Daily Bottle lanceerde. Die verkoopt wijnabonnementen: voor 25 euro krijgen klanten maandelijks twee flessen en een magazine aan huis bezorgd. Sas selecteert daarvoor wijnbouwers die een frisse wind doen waaien in de nog vaak traditionele wijnwereld, met de nadruk op duurzame en ecologische wijnbouw. Ze wil wijn toegankelijker maken voor jongere generaties, de millennials en centennials.

 

QR-codes en aanraakschermen

“Een nadeel van online is dat je de wijn niet vooraf kan proeven”, vertelt ze. “Hier kan dat wel. We verlagen op die manier de drempel. Als digitale start-up vond ik dat ook een fysieke locatie een digitaal karakter moest hebben, vandaar de keuze om met automaten te werken. Ik ontdekte het toestel in Bordeaux.”

 

The Tasting Room is interactief opgebouwd: je kan QR-codes scannen om meer uitleg te krijgen van de wijnmaker, in een videoboodschap. De wijn meteen bestellen kan via een aanraakscherm in de winkel. Liefhebbers kunnen hier ook terecht voor wijncursussen en begeleide digitale degustaties met de wijnmakers. Er is overigens wél altijd een sommelier aanwezig.

 

Deze mix van retail en e-commerce bestond nog niet voor wijn in België, zegt Sas. Het hybride concept moet een nieuwe fase inluiden in het groeiverhaal van Our Daily Bottle.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief

    Een week nadat Lidl een groots prijsoffensief lanceerde in Duitsland, blijkt dat de concurrenten hun positie succesvol hebben weten te verdedigen. Hoe deden ze dat?

  • icon
    Food6 juni, 2025
    “Colruyt Group heeft 35% marktaandeel in bio”

    Colruyt Group is naar eigen zeggen de grootste verkoper van biologische producten in België. De retailer ziet de verkoop van bio weer aantrekken, waarbij Vlaanderen een inhaalbeweging maakt.

  • icon
    Food6 juni, 2025
    “Aldi Nord wint marktaandeel in alle landen”

    Zowel op de thuismarkt als internationaal heeft Aldi Nord een tweede adem gevonden: de omzet stijgt met dubbele cijfers en de winst breekt records. Toch blijft de discounter weer karig met concrete cijfers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN