RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Strengere coronamaatregelen: drie technologische oplossingen voor retailers

icon
Algemeen30 juli, 2020

Net nu de solden beginnen, wordt funshoppen weer aan banden gelegd. Hoe garandeer je als retailer op een efficiënte en kostenbewuste manier de veiligheid voor medewerkers en klanten? We tippen drie innovatieve oplossingen.

 

Stel shoppers gerust

Shoppers moeten weer alleen naar de winkel komen, mogen maximaal dertig minuten blijven (tenzij ze op afspraak komen), en dienen uiteraard een mondmasker te dragen. Winkeliers van hun kant hebben er alle belang bij te investeren in hygiëne en veiligheid om klanten gerust te stellen: als shoppers zich op hun gemak voelen, komen én kopen ze meer. Hoe pak je dat aan? RetailDetail ontdekte drie grensverleggende technologische oplossingen.

 

1. Zet een robot aan de deur

Je kan medewerkers aan de inkom plaatsen om klanten te wijzen op de geldende voorzorgsmaatregelen: een belastende taak met een hoge kost. Efficiënter is het inzetten van een gespecialiseerde robot: de ‘Anti Epidemic’-robot van ZoraBots kan klanten tellen, mondmaskers detecteren en van op afstand de koorts meten van verschillende mensen tegelijk. Hij scant tot 200 bezoekers per minuut, spreekt klanten aan in 53 talen als het moet en informeert over het preventiebeleid. Heel betaalbaar, en een echte attractie voor de winkel.

 

2. Hang slimme camera’s

Op basis van ‘beacons’ en camerabeelden analyseert de social disctancing-tool van LiveReachMedia de bezoekersstroom in de winkel of op andere plaatsen, zowel binnen als buiten: hoeveel mensen zijn aanwezig, hoe lang blijven ze, houden ze voldoende afstand, dragen ze een mondmasker? De beelden worden niet opgeslagen en de data blijven anoniem, in lijn met de GDPR-richtlijnen. Waarschuwingen ontvang je desgewenst per WhatsApp, sms, e-mail of op beeldschermen. Je kan hier als retailer op verder bouwen met tal van bijkomende analyses om de prestaties van je winkels te verbeteren. In de kantoren en evenementenruimtes van RetailDetail hebben we het systeem al geïnstalleerd, contacteer ons voor meer info.

 

3. Vertrouw op Maggy

Hoeveel is anderhalve meter? Intussen is wel duidelijk dat we niet kunnen rekenen op het inschattingsvermogen van mensen om de gezonde afstand te bewaren. De redding komt van Maggy: een betaalbaar en betrouwbaar apparaatje dat waarschuwt wanneer de afstand tussen jou en andere mensen om je heen te klein wordt. Wanneer mensen te dichtbij komen, vibreert het en geeft het een geluidssignaal. Het compacte apparaatje werkt op een herlaadbare batterij die tot vijf dagen meegaat, en is volledig privacyproof.

 

Verkrijgbaar bij RetailDetail

Interesse? Al deze oplossingen kan je voordelig bestellen bij RetailDetail: in onze webshop retail.be vind je daarnaast ook alle ‘basics’ die nuttig zijn voor retailers die hun winkel coronaveilig willen maken: mondmaskers, ontsmettingsproducten, desinfectiedisplays, beschermingswanden, enzovoort. RetailDetail wil de retailsector slimmer en sterker maken en laat ook tijdens de coronacrisis winkeliers niet in de steek. Commercialiseert u ook een relevante corona-oplossing voor retailers? We kunnen samenwerken: contacteer ons via admin@retaildetail.be.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    Waar staat Galeria, een jaar na de doorstart?

    Eén jaar geleden kon de Duitse warenhuisketen Galeria zijn insolventieprocedure beëindigen en doorstarten onder nieuwe eigenaars, de Amerikaanse investeerder NRDC en de Duitse ondernemer Bernd Beetz. Ligt de retailer op koers?

  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    EU ziet “schokkende overtredingen” bij Shein en Temu

    De EU voert momenteel een breed opgezet "mystery shopping"-onderzoek uit naar wetsovertredingen door Chinese e-retailers. Sommige van de voorlopige resultaten noemt EU-commissaris voor Justitie Michael McGrath nu al “schokkend”.

  • icon
    Algemeen22 juli, 2025
    “Online tweedehandsmarkt in Europa goed voor 21,6 miljard”

    Europese consumenten geven steeds meer geld uit aan weedehandsartikelen. Vooral kleding wint aan populariteit: in vrijwel alle grote markten voert mode de lijst aan, ver voor elektronische apparaten en huishoudelijke producten.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN