RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Strengere coronamaatregelen: drie technologische oplossingen voor retailers

icon
Algemeen30 juli, 2020

Net nu de solden beginnen, wordt funshoppen weer aan banden gelegd. Hoe garandeer je als retailer op een efficiënte en kostenbewuste manier de veiligheid voor medewerkers en klanten? We tippen drie innovatieve oplossingen.

 

Stel shoppers gerust

Shoppers moeten weer alleen naar de winkel komen, mogen maximaal dertig minuten blijven (tenzij ze op afspraak komen), en dienen uiteraard een mondmasker te dragen. Winkeliers van hun kant hebben er alle belang bij te investeren in hygiëne en veiligheid om klanten gerust te stellen: als shoppers zich op hun gemak voelen, komen én kopen ze meer. Hoe pak je dat aan? RetailDetail ontdekte drie grensverleggende technologische oplossingen.

 

1. Zet een robot aan de deur

Je kan medewerkers aan de inkom plaatsen om klanten te wijzen op de geldende voorzorgsmaatregelen: een belastende taak met een hoge kost. Efficiënter is het inzetten van een gespecialiseerde robot: de ‘Anti Epidemic’-robot van ZoraBots kan klanten tellen, mondmaskers detecteren en van op afstand de koorts meten van verschillende mensen tegelijk. Hij scant tot 200 bezoekers per minuut, spreekt klanten aan in 53 talen als het moet en informeert over het preventiebeleid. Heel betaalbaar, en een echte attractie voor de winkel.

 

2. Hang slimme camera’s

Op basis van ‘beacons’ en camerabeelden analyseert de social disctancing-tool van LiveReachMedia de bezoekersstroom in de winkel of op andere plaatsen, zowel binnen als buiten: hoeveel mensen zijn aanwezig, hoe lang blijven ze, houden ze voldoende afstand, dragen ze een mondmasker? De beelden worden niet opgeslagen en de data blijven anoniem, in lijn met de GDPR-richtlijnen. Waarschuwingen ontvang je desgewenst per WhatsApp, sms, e-mail of op beeldschermen. Je kan hier als retailer op verder bouwen met tal van bijkomende analyses om de prestaties van je winkels te verbeteren. In de kantoren en evenementenruimtes van RetailDetail hebben we het systeem al geïnstalleerd, contacteer ons voor meer info.

 

3. Vertrouw op Maggy

Hoeveel is anderhalve meter? Intussen is wel duidelijk dat we niet kunnen rekenen op het inschattingsvermogen van mensen om de gezonde afstand te bewaren. De redding komt van Maggy: een betaalbaar en betrouwbaar apparaatje dat waarschuwt wanneer de afstand tussen jou en andere mensen om je heen te klein wordt. Wanneer mensen te dichtbij komen, vibreert het en geeft het een geluidssignaal. Het compacte apparaatje werkt op een herlaadbare batterij die tot vijf dagen meegaat, en is volledig privacyproof.

 

Verkrijgbaar bij RetailDetail

Interesse? Al deze oplossingen kan je voordelig bestellen bij RetailDetail: in onze webshop retail.be vind je daarnaast ook alle ‘basics’ die nuttig zijn voor retailers die hun winkel coronaveilig willen maken: mondmaskers, ontsmettingsproducten, desinfectiedisplays, beschermingswanden, enzovoort. RetailDetail wil de retailsector slimmer en sterker maken en laat ook tijdens de coronacrisis winkeliers niet in de steek. Commercialiseert u ook een relevante corona-oplossing voor retailers? We kunnen samenwerken: contacteer ons via admin@retaildetail.be.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”

    Straks gaat “agentic” AI niet alleen klantvragen beantwoorden, maar ook koopgedrag voorspellen: dat zal retailers helpen om de klantverwachtingen te overtreffen, zegt Yasin Hadnan van CM.com.

  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    Flying Tiger zet groei verder na machtsgreep door schuldeisers

    Flying Tiger opent een eerste winkel in Maleisië. De uitbreiding volgt enkele maanden na een turbulente eigenaarswissel en een kapitaalinjectie van 200 miljoen euro.

  • icon
    Algemeen8 september, 2025
    Wibra zet klanten in als merkambassadeurs met ‘Wibsters’-community

    Textieldiscounter Wibra lanceert een eigen ‘community’ onder de naam ‘Wibsters’: met het programma wil de keten klanten inzetten als merkambassadeurs en zorgen voor user-generated content.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
  • icon
    Vrije tijd14 augustus, 2025
    Herlancering Game Mania opnieuw uitgesteld
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN