RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl verhoogt groeiritme

icon
Food31 juli, 2020

Schwarz Group, het moederbedrijf boven retailers Lidl en Kaufland, heeft in het afgelopen boekjaar sterker dan verwachte groeicijfers neergezet. Daar zit het coronavirus voor niets tussen. 

 

Sterke expansie

De omzet van Schwarz Group steeg in het gebroken boekjaar 2019-2020 met 8,6% tot 113,3 miljard euro. Dat is flink meer dan de 110 miljard euro die CEO Klaus Gehrig eerder dit jaar had vooropgesteld. Uitblinker binnen de groep is discountketen Lidl, die de omzet met 9,5% zag stijgen tot 89 miljard euro. Bij Kaufland steeg de omzet met 4,5% tot 23,7 miljard euro. Meer gedetailleerde cijfers, zoals de omzetevoluties per land, publiceert het bedrijf niet.

 

Dat expansie een belangrijke rol speelde bij die groei, lijkt wel duidelijk: Lidl heeft nu 11.200 vestigingen, dat zijn er 400 meer dan een jaar eerder. Recent kondigde de discounter plannen aan om in het Verenigd Koninkrijk het komende halfjaar één winkel per week te openen, goed voor de creatie van duizend nieuwe jobs. De Amerikaanse expansie daarentegen verloopt wat trager dan gepland.

 

Aangezien het boekjaar van de groep eindigde op 29 februari, zijn deze cijfers niet beïnvloed door de coronacrisis: de hamsterwoede in Europa en de VS brak pas in maart uit. Aan de Duitse regionale krant Heilbronner Stimme geeft een woordvoerder van Schwarz Group enkel mee dat de omzet in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar inderdaad sterk gestegen is, maar dat er minder impulsaankopen waren en dat de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen ook hogere kosten met zich meebrachten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 juli, 2025
    Carrefour verkoopt Italiaanse tak aan NewPrinces Group

    Carrefour heeft een bindende overeenkomst met NewPrinces Group met het oog op de verkoop van al haar activiteiten in Italië. Dat meldt de foodretailer in de marge van sterke kwartaalresultaten.

  • icon
    Food24 juli, 2025
    Sterk tweede kwartaal voor Carrefour België

    In België heeft Carrefour een groei van de vergelijkbare omzet gerealiseerd in het tweede kwartaal. Dat is een opsteker voor de foodretailer, na een moeilijker eerste kwartaal.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN