RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Alweer klaagt Douwe Egberts-topman over kwaliteit Senseo

icon
Food28 februari, 2013

Lagere omzetgroei

Eerder werd gedacht dat Douwe Egberts dit boekjaar een omzetgroei van drie tot vijf procent zou kunnen optekenen, maar de continue prijsdruk in West-Europa – niet in het minst veroorzaakt door de prijsverlagingen van grote concurrent Kraft Foods – zorgen ervoor dat de verwachtingen vandaag iets minder rooskleurig zijn. Een omzetgroei tussen nul en twee procent wordt nu een stuk realistischer geacht.

 

Wat de verwachtingen voor de middellange termijn betreft, loste Douwe Egberts de verwachtingen wel in met een omzetgroei van 2,3 procent tot 1,34 miljard euro en een winststijging van 70 naar 92 miljoen euro. Jan Bennink liet nog weten dat DE precies weet in welke landen het schoentje wringt en dat een sterk actieplan klaarligt om de problemen op te lossen, maar veel details wou hij daar nog niet over kwijt.

 

Alweer Senseo-marketingblunder door topman

Topman Jan Bennink van Douwe Egberts Master Blenders 1753 verkondigde bovendien dat de kwaliteit van Senseo beter moet. De kwaliteit van de producten staat vandaag maar op het niveau van huismerken en dat moet een pak beter, aldus Bennink. Hij gelooft wel sterk in de toekomst van het merk Dolce Gusto, dat vooral bij de jongere consument een succes blijkt te zijn.

 

In zijn kritiek op Senseo staat Bennink zeker niet alleen: zijn voorganger Michiel Herkemij meldde vorig jaar al dat voormalig eigenaar Sara Lee jarenlang bewust zeven procent koffie minder in de Senseo-pads stak, dan op de verpakking was aangegeven: “De kwaliteit is er de afgelopen jaren door de kostenbesparingen van Sara Lee zwaar bij ingeschoten. Zo hebben ze wat koffie uit de koffiepads van Senseo gehaald, om ze goedkoper te maken.”

 

Het vervolg van Herkemijs betoog in NRC klinkt bijzonder gelijkaardig aan dat van Bennink vandaag zei: “Op die manier geef je de huismerken vrij baan: hun pads zijn twintig procent goedkoper en hebben dezelfde kwaliteit. Bij Heineken heb ik geleerd dat kwaliteit het enige is waarmee je jezelf kunt onderscheiden. Alleen zo kun je het winnen van de huismerken.”   (GDW)

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food16 mei, 2025
    Colruyt krijgt groen licht voor overname Delitraiteur

    De Belgische Mededingingsautoriteit heeft donderdag de overname van maaltijdwinkelketen Delitraiteur door Colruyt Group goedgekeurd.

  • icon
    Food15 mei, 2025
    Snacksproducent Van Geloven sluit drie fabrieken

    Van Geloven, de producent van snacksmerken Mora en Van Dobben en dochterbedrijf van diepvriesgigant McCain, sluit drie productievestigingen in België en Nederland. Dat zal 142 jobs kosten.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    Sligro verwacht voor het eerst winst in België

    Na jaren van financiële tegenvallers verwacht Sligro in 2025 voor het eerst zwarte cijfers te schrijven in België. De horecagroothandel heeft de logistieke processen eindelijk op orde, nu richt het bedrijf de blik op omzetgroei en marktaandeel.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN