RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Doe-het-zelfketen Hornbach verwacht meer na coronagroei

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin12 augustus, 2020

Doe-het-zelfgroep Hornbachverhoogt zijn verwachtingen voor dit jaar, aangezien de Duitsers bijzonder sterk konden groeien door de coronacrisis. De bouwmarktketen experimenteert ook met een nieuwe formule specifiek voor vloeren.

 

Dubbelcijferige groei zet zich door

Met dank aan de coronacrisis verwacht Hornbach zowel voor het voorbije kwartaal als over de hele eerste helft van zijn gebroken boekjaar – dat loopt van maart tot februari – een omzetstijging rond de 20%. Dat besluit de Duitse groep op basis van de eerste voorlopige cijfers. Ook de operationele winst zal zowel dit kwartaal als in het eerste halfjaar met dubbele cijfers groeien ten opzichte van vorig jaar.

 

De bouwmarktgroep verhoogt daarom ook zijn prognoses voor het hele boekjaar. Wel wijst de raad van bestuur erop dat de situatie door het coronavirus nog steeds moeilijk in te schatten is. Hornbach gebruikt daarom een brede vork: de omzet zal naar verwachting tussen de 5% en 15% groeien, voor de operationele winst gaat de doe-het-zelfketen uit van een getal tussen de 180 miljoen en 280 miljoen euro. Vorig jaar kwam de omzet uit op 4,4 miljard euro, de operationele winst op 182 miljoen euro.

 

Voor verdere expansie rekent de groep vooral op het buitenland, zegt CEO Erich Harsch in een interview met WirtschaftsWoche. In andere landen is het volgens de topman vaak gemakkelijker om nieuwe locaties te openen omdat de dichtheid er nog niet zo hoog is. In Berlijn experimenteert Hornbach wel met een nieuw winkelconcept: onder de naam Bodenhaus opent de keten er een speciaalzaak voor vloerbedekking. De winkel biedt tegels, parket, laminaatvloeren en vloerdelen aan op een oppervlakte van 9000 m².

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 maart, 2025
    Hoe Chinezen de Europese doe-het-zelfmarkt stuwen

    Doe-het-zelfaankopen worden nog steeds digitaler en internationaler. E-commerce blijft een groeiend deel van de markt inpalmen, zeker nu Chinese nieuwkomers al naar de top vijf doorstoten.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin9 januari, 2025
    Brico-app toont locatie producten in de winkel

    Als eerste doe-het-zelfketen in België lanceert Brico een ‘productlocator’ op zijn website en in zijn app. Klanten kunnen zo waar ze een specifiek product kunnen vinden in hun favoriete winkel.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin12 augustus, 2024
    Lidl opent Parkside bouwmarkten

    Om zijn doe-het-zelfhuismerk Parkside beter bekend te maken bij consumenten, heeft Lidl in Hongarije en Polen aparte winkels geopend die het volledige doe-het-zelfaanbod van de discounter presenteren.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN