RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon luxeplatform van start met Oscar de la Renta

icon
Mode17 september, 2020

Amazon heeft een online luxewarenhuis gelanceerd, ook al is het nog maar met een enkele partner: Oscar de la Renta opent als eerste een shop-in-shop op het nieuwe Luxury Stores. De komende weken volgen nog merken.

 

Aparte winkelbeleving

Oscar de la Renta heeft sinds deze week een eigen ‘Luxury Store’ in de mobiele app van Amazon in de Verenigde Staten. Het modelabel is de eerste partner in het nieuwe project van de onlinegigant, waarbij luxemerken een aparte shopomgeving kunnen krijgen op het platform. In de komende weken worden nog meer prêt-à-porter-, accessoire- en beautymerken verwacht, bericht Vogue.

De webshops onderscheiden zich van de rest van de marktplaats met een aparte look en feel. Klanten van Amazon lieten immers weten een aparte, meer meeslepende beleving te willen voor het luxesegment, zegt de retailreus. Ze willen niet alleen het product zelf begrijpen, maar ook het verhaal en het vakmanschap achter het merk beleven, klinkt het.

In de merkshops kunnen klanten daarom ook filmpjes en andere content ontdekken, zoals een exclusieve videoclip die voor de lancering samen werd gemaakt door Amazon en Oscar de la Renta. Topmodel Cara Delevingne speelt de hoofdrol in de campagne. De opvallendste innovatie is evenwel de interactieve 360-gradenfunctie, waarmee klanten een kledingstuk in elke beschikbare maat en rond om rond op een virtueel model kunnen bekijken. Zo wil De la Renta problemen met pasvormen en maten verhelpen.

 

Toch al op Amazon

Op dit moment krijgen alleen de zowat 150 miljoen Prime-leden een uitnodiging om toegang te krijgen tot Luxury Stores, maar voor De la Renta is die grote trouwe klantenbasis van Amazon net een doorslaggevend element geweest om toe te treden: “Ik denk dat bijna 100% van onze bestaande klanten op Amazon zit en een enorm percentage daarvan zijn Prime-leden”, zegt CEO Alex Bolen, die zijn klanten wil bereiken daar waar ze toch al winkelen. De keuze voor een mobiele lancering is ingegeven door het feit dat Amazon-klanten in het afgelopen jaar meer dan een miljard modeartikelen via hun mobiele toestel hebben besteld.

Behalve met zijn bereik en klantenkennis, wil Amazon luxehuizen ook overtuigen door ze veel vrijheid te geven. Luxury Stores werkt op basis van concessies en laat de labels zelf kiezen welk assortiment, welke prijzen en zelfs welke klantenservice zullen bieden. Het nieuwe platform werkt ook niet met klantenreviews. Deelnemende merken mogen maar hoeven bovendien geen beroep te doen op de magazijnen van Amazon, al is ook net het uit handen kunnen geven van de hele retourproblematiek een troef volgens Bolen.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN