RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Picnic koopt in bij Edeka voor internationale expansie

icon
Food25 september, 2020

Over vijf jaar wil Picnic een grote internationale speler zijn. Een nieuw inkoopverbond met de Duitse marktleider Edeka en een eigen huismerk moeten dat mogelijk maken: Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn al in zicht.

 

Waarom niet Spanje of Polen?

Picnic lanceert over enkele weken voor het eerst een eigen huismerk. Het moet volgens medeoprichter Joris Beckers niet alleen de volwassenheid van de Nederlandse onlinesupermarkt aantonen, het zal de boodschappenbezorger ook helpen bij zijn internationale expansie-ambities. De huismerkproducten krijgen naast Nederlandse en Duitse labels meteen ook Frans- en Engelstalige opschriften.

De onlineboodschappendienst wil immers ook naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk trekken, nadat de service succesvol in honderd steden in Nederland en dertig locaties in Duitsland van start ging. “’Ik denk dat Picnic over vijf jaar een groot internationale speler is”, aldus Beckers tegenover het Financieele Dagblad. “We zouden niet weten waarom het in Engeland, Frankrijk, Spanje of Polen anders zou werken.”

 

Niet zo schreeuwen 

Om dat mogelijk te maken, gaat Picnic een nieuw inkoopverbond aan met de Duitse supermarktgroep Edeka, die ook al 35% van Picnic Duitsland bezit. De websupermarkt verlaat daarvoor zijn oorspronkelijke inkooppartner Superunie en zet een nieuwe organisatie met de naam Everest op. Edeka zegt zelf ook blij te zijn met de nieuwe partner, omdat een ‘web-only’ speler een interessante troef is bij de onderhandelingen met grote merkfabrikanten. Van een overname zou evenwel geen sprake zijn. 

Het huismerk van Picnic moet er anders gaan uitzien dan consumenten gewoon zijn, klinkt het nog. Aangezien de formule geen rekening hoeft te houden met winkellogica staat alles in het teken van e-commerce. Zo hoeven de verpakkingen “niet zo te schreeuwen” maar kan met illustraties worden gewerkt en wordt alles zo verpakt dat ze “precies in de bezorgkratten passen”. Picnic rekent dit jaar op een omzet van 500 miljoen euro, maar het bedrijf blijft verlieslatend.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food2 september, 2025
    Sainsbury’s zet gezichtsherkenning in tegen criminaliteit

    Sainsbury’s rolt gezichtsherkenning uit om de veiligheid van medewerkers en klanten te verzekeren, na een toename van criminele feiten in zijn winkels. Een meerderheid van de klanten zou de toepassing steunen, maar privacygroepen uiten scherpe kritiek.

  • icon
    Food2 september, 2025
    Frits van Eerd verliest stemrecht als aandeelhouder Jumbo

    Voormalig CEO Frits van Eerd heeft geen stem meer heeft bij besluitvorming over Jumbo. Dat meldt de Nederlandse supermarktketen in een reactie op de veroordeling van haar ex-topman op 7 augustus.

  • icon
    Food2 september, 2025
    Nederlandse en Belgische organisaties tegen voedselverspilling slaan handen in elkaar

    No Waste Army breidt uit naar België en gaat samenwerken met Waste Warriors om samen meer afgekeurde groenten en fruit te redden. De Nederlandse scale-up koppelt zijn infrastructuur en expertise aan de Antwerpse start-up.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN