RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gucci gaat tweedehands verkopen op The RealReal

icon
Mode6 oktober, 2020

Gucci gaat in zee met het tweedehandsplatform The RealReal. Het luxemerk met de grote G opent er een eigen webshop, waar spullen van klanten een tweede (of zoveelste) leven krijgen.

 

Boom per verkoop

De e-shop met de naam Gucci x TRR zal een constante rotatie van artikelen hebben, die zowel door Gucci zelf als door klanten worden aangeleverd. Het Italiaanse modehuis wordt zo volgens Vogue het eerste grote luxelabel dat consumenten stimuleert om zijn spullen door te verkopen. Voor elk Gucci-item dat wordt gekocht of verkocht, zullen The RealReal en Gucci bovendien een boom planten.

De samenwerking is groot nieuws, want luxemerken houden zich tot nu toe wat afzijdig op de tweedehandsplatformen. Hoewel premiummerken er erg populair zijn, is er ook de vrees voor namaak en schade aan het exclusieve imago van luxueuze modehuizen. Het Amerikaanse The RealReal, dat meer dan 17 miljoen gebruikers telt, heeft Gucci nu toch kunnen overtuigen.

 

Naar circulaire luxe

Ongetwijfeld zullen de voorspellingen dat de markt voor tweedehandsmode van 28 miljard dollar nu naar 64 miljard dollar zal groeien tegen 2025, en dat het fenomeen zo fast-fashion voorbijsteekt, hebben bijgedragen. Maar de belangrijkste beweegreden zou duurzaamheid zijn, zegt Julie Wainwright, oprichter van The RealReal, aan Vogue.

Gucci zet immers stappen naar een circulair model, wat zich onder meer al uitte in de lancering van een circulaire collectie van gerecycleerde materialen, genaamd Gucci Off the Grid. Om de cirkel echt te sluiten, is behalve recyclage ook doorverkopen een interessante oplossing, omdat zo ook meer waarde wordt behouden. Om dat logistiek behapbaar te maken, zijn platformen zoals The RealReal momenteel een handige uitkomst.

Wainwright hoopt in de toekomst nog dergelijke samenwerkingen met merken te sluiten: “We moeten mensen aan het denken zetten over de levenscyclus van de dingen die ze kopen. Elke seconde wordt er een vuilniswagen met textiel gestort of verbrand. Mode kan niet wegwerp blijven. Het aangaan van partnerschappen en het rechtstreeks samenwerken met merken, zoals we dat met Gucci doen, voor ons een zinvolle manier om de blootstelling aan het belang van circulaire mode te vergroten.”

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN