RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M werkt aan virtuele paskamer

icon
Mode25 januari, 2021

H&Mbeyond, het innovatielab van de Zweedse modereus, en NeXR Technologies werken samen aan de ontwikkeling van een virtuele paskamer, waarmee klanten exact passende outfits snel en gemakkelijk kunnen uitproberen.

 

Betere winkelervaring, minder retouren

Een prototype van de digitale paskamer staat gepland voor de zomer van 2021. In enkele Duitse winkels zullen klanten zich dan kunnen laten scannen, waarna ze hun persoonlijke avatar, een exact digitaal beeld van zichzelf, zullen ontvangen. Met behulp van een app kunnen de klanten hun avatar dan voorzien van diverse stijlen en outfits, om te kijken wat er bij hen past en de aankoopbeslissing te vergemakkelijken.

 

De technologie is het resultaat van een samenwerking tussen NeXR Technologies en H&Mbeyond, het in Berlijn gevestigde innovatielab van H&M, dat instaat voor het ontwikkelen en testen van producten en diensten die relevant (kunnen) zijn voor de organisatie wereldwijd. Naast het verbeteren van de winkelervaring wil H&M met de technologie ook nagaan wat de invloed ervan kan zijn op het retourgedrag van de klanten.

 

“We zijn altijd op zoek naar innovatieve oplossingen en technologieën die de winkelervaring in de retail aantrekkelijker en spannender maken”, zegt  Oliver Lange van H&Mbeyond. “Met het pilootproject willen we samen met onze klanten testen of ‘digitale paskamers’ hen kunnen helpen bij het kiezen van stijlen en kledingmaten en uiteindelijk bij het maken van een aankoopbeslissing – NeXR is hiervoor een geweldige partner.”

 

Geen primeur

Helemaal nieuw is zo’n virtuele paskamer overigens niet. Onder meer Zalando experimenteerde er eerder mee in Madrid. Het modeplatform opende toen een pop-upwinkel waar klanten zich konden laten scannen en kledingstukken virtueel konden uitproberen.

 

 

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 mei, 2025
    JBC, CKS en Mayerline van start in Nederland

    Claes Retail Group (CRG), het bedrijf boven de Belgische modemerken JBC, CKS en Mayerline, viert zijn vijftigste verjaardag met het beste bedrijfsresultaat in acht jaar. De retailer opende zopas een winkel in het Nederlandse Sluis.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar

    De Amerikaanse sportwinkelketen Dick’s Sporting Goods wil zijn sectorgenot Foot Locker overnemen. Die kampt met tegenvallende cijfers en dreigende invoertarieven.

  • icon
    Mode15 mei, 2025
    1.700 banen op de tocht bij Burberry

    Wereldwijd gaat Burberry 1.700 banen schrappen op zijn hoofdkantoren en in de trenchcoatfabriek. Winkelsluitingen zijn niet gepland bij het luxemerk, dat de verkopen weer ziet aantrekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN