RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Boohoo koopt Debenhams, Asos wil Topshop

icon
Mode25 januari, 2021

Er beweegt wat op de Britse modemarkt. Online modeplatform Boohoo neemt het merk Debenhams over, maar laat de winkels voor wat ze zijn. Intussen lonkt Asos naar Arcadia.

 

“Grootste marktplaats van VK worden”

Boohoo Group legt 55 miljoen pond (62 miljoen euro) op tafel voor Debenhams. De deal omvat de merknaam inclusief interne merken, intellectuele eigendom en klantenlijsten. De winkels van de failliete warenhuisketen maken dus geen deel uit van de overeenkomst.

 

De deal zal naar verwachting het bereik van Boohoo helpen uitbreiden tot buiten de jeugdmode, meldt de Financial Times. Boohoo zei dat het van plan was “het Debenhams-platform opnieuw op te bouwen en opnieuw te lanceren” en “de grootste marktplaats van het Verenigd Koninkrijk op het gebied van mode, beauty, sport en huishoudartikelen” te creëren.

 

Asos heeft intussen exclusieve onderhandelingen aangeknoopt met Arcadia, over de overname van enkele merken waaronder de belangrijkste Topshop– en Topman-franchises. De Britse modegroep ging in november vorig jaar over de kop, mede als gevolg van de coronacrisis. Maar de problemen sleepten al veel langer aan. Asos denkt dat de merken een goede aanvulling zouden vormen op zijn bestaande portefeuille. Tegelijkertijd waarschuwde het bedrijf dat er geen zekerheid was op een deal.

 

Nog meer leegstand?

Boohoo en Asos hebben het voorbije jaar kunnen profiteren van de coronapandemie en hebben marktaandeel gewonnen van concurrenten die gedwongen werden winkels te sluiten tijdens de herhaalde lockdowns in het Verenigd Koninkrijk. Hun kortere en flexibelere toeleveringsketens stelden hen ook in staat om sneller over te stappen van formele kleding naar vrijetijdsitems als joggings, hoodies en leggings – kledingstukken die door de crisis plots heel populair werden.

 

Noch Asos noch Boohoo willen fysieke winkels exploiteren, wat betekent dat de resterende 118 warenhuizen van Debenhams en de meer dan 400 Arcadia-filialen, wellicht voorgoed zullen sluiten. Het het heeft ook tot gevolg dat het reeds enorme probleem van de leegstand in de Britse stadscentra alleen maar groter wordt.

 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode2 september, 2025
    Zeeman stunt met diamant voor 29,99 euro

    Textielretailer Zeeman pakt uit met een opvallende nieuwe stunt: na eerdere lanceringen van een trouwjurk en parfum brengt het bedrijf nu een hanger met een (synthetische) diamant op de markt voor 29,99 euro.

  • icon
    Mode2 september, 2025
    Frans modemerk Cacharel is terug van weggeweest

    Na een jarenlange stilte maakt modehuis Cachareleen comeback. Het Franse merk presenteert later deze maand een nieuwe collectie, volgend jaar volgen ook fysieke winkels en een e-commerceplatform.

  • icon
    Mode2 september, 2025
    Mango wil 2025 afsluiten met twintigtal nieuwe Teen-winkels

    Mango blijft investeren in de expansie van zijn jongerenlijn Mango Teen, met een twintigtal nieuwe openingen op de planning in 2025, zowel op de Spaanse markt als internationaal.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN