RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De plannen van LVMH met Tiffany: meer goud, meer diamanten

icon
Algemeen27 januari, 2021

Het Franse luxeconcern LVMH heeft grote plannen met de juweliersketen Tiffany, die het zopas na een bitse overnamestrijd in handen kreeg voor een slordige 13 miljard euro. De ambitie: meer goud, meer edelstenen en algemeen een meer ‘upscale’ imago.

 

Luxueuzer profiel

Dat moet alvast blijken uit de bronnen van persagentschap Reuters. LVMH wil Tiffany een luxueuzer profiel aanmeten. Het huidige aanbod van Tiffany is enorm breed: van betaalbare zilveren juwelen tot exclusieve topstukken die ettelijke miljoenen kosten. LVMH wil niet per se af van de zilveren ‘instapjuwelen’, die aantrekkelijke winstmarges opleveren, maar mikt algemeen wel op een exclusiever imago met meer high end-stukken.

 

Daarnaast heeft LVMH ook plannen om Tiffany een grotere voetafdruk te geven in Europa en Azië. Vandaag bevindt zowat een derde van de 320 Tiffany-winkels zich in de VS. Bovendien zijn veel van die winkels gedateerd en toe aan een grondige opfrisbeurt.

 

Meer horloges

LVMH organiseerde een zogenaamde ’town hall’ voor de 14.000 werknemers van Tiffany op 8 januari. Bronnen van Reuters die daaraan deelnamen, schetsen de initiële plannen van het nieuwe management dat het Franse concern een dag eerder installeerde. Een ander element dat daarbij naar voren kwam, was een uitbouw van het horloge-aanbod van de keten.

 

“LVMH kan Tiffany de tijd en het geld geven die nodig zijn om fors te investeren in het assortiment en de winkels, om dan te wachten tot dat op middellange termijn rendeert”, klinkt het.

 

Tekenen van herstel

Het luxeconcern maakte zopas ook z’n jaarcijfers bekend. LVMH zag z’n omzet dalen met 17%, de winst ging 28% lager, als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wijst erop dat het vierde kwartaal al mooie tekenen van herstel laat zien. In Azië is er alweer sterke groei.
 

“LVMH toonde een opmerkelijke veerkracht tegen de ongekende gezondheidscrisis die de wereld in 2020 doormaakte,” zei voorzitter en CEO Bernard Arnault. “In een context die onzeker blijft, zelfs nu de hoop op vaccinatie ons een glimp laat zien van een einde aan de pandemie, hebben we er alle vertrouwen in dat LVMH zich in een uitstekende positie bevindt om voort te bouwen op het herstel waarnaar de wereld in 2021 verlangt en om onze voorsprong in de wereldwijde luxemarkt verder te versterken.”

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Temu-eigenaar ontslaat tientallen werknemers na vechtpartij met markttoezichthouder”

    PDD Holdings, het moederbedrijf van koopjesplatform Temu, heeft tientallen medewerkers ontslagen na een ‘incident’ met Chinese markttoezichthouders in Shanghai. Tijdens een inspectie door de State Administration for Market Regulation zouden er fysieke vechtpartijen hebben plaatsgevonden tussen PDD-werknemers en controlerende ambtenaren.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Algemeen28 november, 2025
    EU maakt van elke winkel een cashautomaat
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN