RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

E5 in handen van familie De Sutter

icon
Mode28 januari, 2021

De kogel is door de kerk. De textielfamilie De Sutter is door de rechtbank van koophandel van Dendermonde aangewezen als overnemer van modeketen e5. Met een bod van 2,5 miljoen euro troeft de Vlaamse familie Colruyt en het Deense BTX af.

 

Investeringen van 5 miljoen euro

Het bod van ondernemers Peter en Kristof De Sutter genoot al de voorkeur van de vakbonden. In tegenstelling tot de andere kandidaten wilden de De Sutters alle winkels van e5 overnemen, met de intentie om 90 procent van de 450 jobs te behouden.
 

Daar komt nu ook een stevig engagement voor de komende jaren bij. Er staan investeringen ter waarde van 5 miljoen in de komende 3 jaar in de steigers. In een persbericht stellen ze ‘op termijn’ zelfs een 50-tal nieuwe werknemers te willen aanwerven. “We kijken in dat kader naar het openen van 4 nieuwe vestigingen op locaties waar e5 nu nog niet aanwezig is,” klinkt het. 
 

‘Wij geloven rotstvast in de slaagkansen van dit project. Wij willen dat het Vlaamse icoon e5 weer een succes wordt’, aldus kersvers co-CEO Peter De Sutter in een persbericht. Hij gelooft in de 55 stenen winkels: “Mensen zullen – eens de coronacrisis achter ons ligt – weer naar de winkel gaan omdat ze die beleving te zeer hebben gemist.” Toch gaat de nieuwe eigenaar ook investeren in de webshop en in digitale direct marketing. Op termijn moet die webshop goed zijn voor 20% van de omzet van E5.

 

Enorme uitdaging

De grote vraag is, hoe geloofwaardig de ambities van De Sutter zijn. E5 is al jaren verlieslatend, kampt met een concept dat niet erg actueel is en een verouderde klantengroep die – letterlijk – uitsterft. Tel daarbij op de hoge kostenstructuur van het bedrijf, met een – weliswaar bekwaam en servicegericht – team met een hoge anciënniteit, en je moet concluderen dat de uitdaging bijzonder groot is.

“We gaan de collecties verder uitbouwen, zodat die nog beter aansluiten bij onze klanten, die een mooie en trendy outfit willen voor een eerlijke prijs. Het aanbod zal vollediger zijn, we investeren in de eigen e5 merken die we aanvullen met toffe en betaalbare Europese labels,” antwoordt De Sutter. “We zetten de herinrichting van de winkels ook verder, en de winkelbeleving willen we intuïtiever maken, zodat de klant gemakkelijker zijn gading vindt.”

De familie De Sutter maakt zich sterk dat ze klaar is voor alle uitdagingen die op hen afkomen. Alle overtollige kosten zijn weggewerkt. Eens het consumentenvertrouwen weer aantrekt, zal de keten daar optimaal van profiteren.

 
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN