RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AliExpress gaat Europese consumentenregels naleven

icon
Algemeen12 februari, 2021

AliExpress gaat zich houden aan de Europese consumentenregels. Consumenten zullen beter geïnformeerd worden over hun rechten zoals de wettelijke bedenktijd en zullen kunnen terugvallen op de Europese garantieregels.

 

Consumenten beschermen

De toegevingen van de Chinese webwinkel komen er op aandringen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en andere Europese toezichthouders. Ook de Europese Commissie was erbij betrokken. “Online winkelen ontwikkelt zich nog sneller dan vóór de pandemie. We moeten onze consumenten beschermen en ervoor zorgen dat alle verkopers die actief zijn op de Europese markt onze regels respecteren. Ik verwelkom de inspanningen van AliExpress om dit ook voor hun zakenpartners te garanderen”, verklaart Didier Reynders, eurocommissaris voor Justitie.

 

De wijzigingen omvatten onder meer het respecteren van het herroepingsrecht en de wettelijke garanties overeenkomstig de Europese regels. AliExpress zal klanten ook duidelijk moeten maken of er extra kosten en heffingen te verwachten zijn bij de invoer. Tot slot zullen klanten voortaan ook in eigen land terecht kunnen bij klachten, en niet langer bij de rechtbank in Hongkong.

 

De afspraken met AliExpress zijn in de afgelopen maanden gemaakt en de aanpassingen zijn nu al doorgevoerd. De algemene voorwaarden worden uiterlijk op 1 mei voor EU-klanten beter lees- en herkenbaar gemaakt, meldt ACM.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen4 juli, 2025
    Nieuwe én bestaande winkels stuwen Wibra naar nieuwe recordhoogte

    De Nederlandse winkelketen Wibra wist zijn omzet vorig jaar met 22,7% te verhogen tot 286 miljoen euro. De operationele winst steeg zelfs met 35,6% naar 12,7 miljoen euro. Dat komt niet alleen door winkelopeningen, want ook de vergelijkbare omzetgroei ligt hoger dan tevoren, benadrukt de keten.

  • icon
    Algemeen25 juni, 2025
    Hoe Amazon de “strijd tussen Kong en Godzilla” escaleert

    Amazon trekt de komende jaren zo'n 44 miljard dollar uit voor grootschalige investeringen in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De Amerikaanse techreus breidt nu vooral buiten de grote stedelijke centra uit.

  • icon
    Algemeen24 juni, 2025
    [Opinie] “De nieuwe retailstrategie: denk als een merk, handel als een uitgever”

    Wie vandaag wil overleven, moet méér zijn dan een retailer. Je moet denken als een merk, handelen als een retailer én werken als een uitgever. Klinkt ingewikkeld? Geen zorgen, ik leg het je stap voor stap uit.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN