RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Onlinesupermarkt Crisp tankt 30 miljoen bij oprichters Just Eat Takeaway en Adyen

icon
Food2 maart, 2021

Onlinesupermarkt Crisp heeft zopas 30 miljoen vers kapitaal opgehaald. Onder de groep  investeerders bevinden zich de oprichters van Just Eat Takeaway (Jitse Groen) en Adyen.

 

Breder assortiment

Daarnaast nemen het in Berlijn gevestigde Europese investeringsfonds Target Global en het Nederlandse Keen Venture Partners deel aan de financieringsronde, meldt Business Insider. Eerder haalde Crisp al 16,5 miljoen euro op, waardoor het totaal geïnvesteerde kapitaal in de start-up op 46,5 miljoen euro uitkomt.

 

Crisp wil het geld onder meer gebruiken voor de uitbouw van het elektrische wagenpark en om het assortiment uit te breiden met 2.000 producten. CEO en oprichter Tom Peeters denkt dan bijvoorbeeld aan bakproducten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Toch wil hij er geen supermarkt van maken die alles levert. “Wc-papier zul je niet snel bij ons aantreffen”, zegt hij in het FD. “Ik geloof ook niet dat een klant alles in één winkel hoeft te vinden.”

 

Crisp werd opgericht in 2018. Van bij het begin richtte Peeters zich op verse en lokale kwaliteitsproducten. Momenteel bestaat het aanbod uit producten van zo’n 650 regionale boeren, kwekers en producenten.

 

Groei

Door de coronacrisis kreeg ook Crisp de wind in de zeilen. Reeds 300.00 mensen hebben de app gedownload. Exacte omzetcijfers wil Peeters niet kwijt, al geeft hij wel aan dat de opbrengsten afgelopen jaar verzevenvoudigden. “Wij zijn per bestelling winstgevend. Nog niet als bedrijf, maar dat gaat ook geen tien jaar meer duren. We groeien hard, vooral door mond-tot-mondreclame: mensen die elkaar de app aanraden”, zegt hij.

 

Terwijl de grote retailers worstelen met de rentabiliteit van online boodschappen, is verse voeding volgens Peeters net heel geschikt voor verkoop via internet. “Het lukt ons, omdat we zaken anders inrichten.” Zo werkt het distributiecentrum met een zelfgebouwd computersysteem. “Het systeem schat de vraag in, bestelt automatisch bij onze leveranciers en kan producten flexibel een plek geven in de opslag. Als het heel warm is, kan fruit bijvoorbeeld snel de koeling in.”

 

Crisp heeft de reputatie erg duur te zijn in vergelijking met de traditionele supermarkten. Maar Peeters schrijft dat toe aan de kwaliteit van zijn producten. “Onze croissantjes komen van een speciale, Franse leverancier. Dat zijn niet voor niets onze populairste producten”, besluit hij.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan

    De Amerikaanse voedingsreus Del Monte Foods heeft het faillissement aangevraagd wegens “veranderde consumentenvoorkeuren”. Het bedrijf hoopt dankzij de procedure een koper te vinden die voor een afgeslankte doorstart kan zorgen.

  • icon
    Food3 juli, 2025
    Belgische monstergroei stuwt Jumbo hoger

    In de eerste zes maanden van het jaar groeide de omzet van de Belgische Jumbo-supermarkten met 25%, waardoor de vergelijkbare omzetgroei voor het hele bedrijf 3,7% bedroeg.

  • icon
    Food3 juli, 2025
    Opnieuw ruzie tussen JDE Peet’s en Everest (Jumbo, Picnic)

    Nog geen vier maand na het einde van hun vorige ruzie is het alweer prijs tussen koffieproducent JDE Peet’s en inkooporganisatie Everest. De organisatie, die onder andere Jumbo en Picnic groepeert, wil geen Douwe Egberts meer inkopen na een forse prijsverhoging eergisteren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN