RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Dirk en AH profiteren van de crisis

icon
Food10 mei, 2013

Ook budgetklanten gaan naar AH

Onderzoekers van GfK concluderen dat consumenten op dit moment meer aandacht hebben voor prijs, wat terug te zien is in de toenemende verkopen van huismerken en afgeprijsde producten. Opvallend is dat Aldi en Lidl weliswaar meer klanten trekken dan voorheen, maar de klantengroep met de kleinste beurs steeds meer met andere winkelketens moet delen. Albert Heijn en Dirk van den Broek zijn bij deze groep een stuk populairder geworden.

 

De toename van de klantenkring van de discounters is te danken de algehele groei van het aantal consumenten met weinig te besteden en de toestroom van klanten uit andere sociale klassen. Volgens GfK viel vier jaar geleden nog acht procent van de huishoudens onder de groep met een krap bestedingsbudget, maar intussen is deze groep gegroeid tot 24 procent van de huishoudens.

 

Deze groepen geven relatief meer uit aan bier met een zoute snack en hebben de biefstuk ingeruild voor een balletje gehakt, meldt Levensmiddelenkrant op gezag van GfK. Ook zijn gevoelig voor goedkope ‘luxeproducten‘, zoals de garnalenkroketten die Lidl rond Pasen aanbood en die al snel landelijk uitverkocht waren.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over

    TNS Food, de Belgische specialist in diepgevroren kroketten, ovenhapjes en snacks, komt in handen van GoodLife Foods, de eigenaar van snacksmerken als Bicky, Mexicano en van Oers. Innovatievermogen TNS Food, opgericht in 2000 door Daphne Aers, is gespecialiseerd in hoogwaardige kroketten, ovensnacks en maaltijdcomponenten. De producten worden op de markt...

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Nog enkele prikacties bij Lidl, maar ook “constructief overleg”

    De sociale onrust gaat stilaan liggen in de Belgische winkels van Lidl, terwijl er overleg loopt over de hoge werkdruk. Dinsdag waren er nog enkele prikacties in Vlaanderen, geen in Wallonië.

  • icon
    Food17 juni, 2025
    Nieuw voedingsadvies doet charcuterie en alcohol in de ban

    Charcuterie, ultrabewerkte voeding, frisdrank, alcohol en toegevoegde suikers zijn te mijden volgens nieuwe voedingsaanbevelingen waarmee de Hoge Gezondheidsraad Belgen wil helpen om gezonde voedingskeuzes te maken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN