RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Sabbe
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kingfisher verwacht groeivertraging in tweede jaarhelft

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin22 maart, 2021

Kingfisher, moedermaatschappij van onder meer B&Q, Castorama en Brico Dépôt, verwacht dat het moeilijk zal zijn om het voorbije jaar te evenaren. Door de lockdowns was er een ware run op doe-het-zelfproducten en tuinartikelen.

 

Stevige groei door corona

De Britse DIY-groep zag de omzet in het boekjaar 2020-2021, dat eind januari afliep, met 7% oplopen tot 12,3 miljard pond (14,3 miljard euro). De winst voor belastingen steeg met 44% tot 756 miljoen pond (878 miljoen euro). Kingfisher profiteerde met name van een sterke stijging van de uitgaven voor huis en tuin. De onlineverkoop, die meer dan verdubbelde, vertegenwoordigt nu bijna een vijfde van de totale omzet.

 

In Frankrijk knoopte de Britse retailer voor het eerst in 5 jaar weer met groei aan. De Franse dochters Castorama en Brico Dépôt boekten een gezamenlijke omzet van omgerekend 5 miljard euro. Dat is een groei met 5,1% op vergelijkbare basis, schrijft LSA.

 

Kingfisher verwacht in 2021 een jaar met ‘twee snelheden’. Tijdens de eerste jaarhelft rekent de groep op een lage dubbelcijferige omzetgroei. Nadien zou er een geleidelijke groeivertraging komen, meldt de FT.

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 maart, 2025
    Hoe Chinezen de Europese doe-het-zelfmarkt stuwen

    Doe-het-zelfaankopen worden nog steeds digitaler en internationaler. E-commerce blijft een groeiend deel van de markt inpalmen, zeker nu Chinese nieuwkomers al naar de top vijf doorstoten.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin9 januari, 2025
    Brico-app toont locatie producten in de winkel

    Als eerste doe-het-zelfketen in België lanceert Brico een ‘productlocator’ op zijn website en in zijn app. Klanten kunnen zo waar ze een specifiek product kunnen vinden in hun favoriete winkel.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin12 augustus, 2024
    Lidl opent Parkside bouwmarkten

    Om zijn doe-het-zelfhuismerk Parkside beter bekend te maken bij consumenten, heeft Lidl in Hongarije en Polen aparte winkels geopend die het volledige doe-het-zelfaanbod van de discounter presenteren.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN